V České republice bylo za leden až září 2014 vyrobeno celkem 962 751 ks silničních vozidel, což oproti stejnému období roku 2013 představuje nárůst produkce o 12,74 %, informoval ředitel AutoSAP Antonín Šípek.
„Je velmi důležité, že výroba silničních vozidel ve srovnání s loňským rokem vykazuje růst nejen u osobních automobilů, ale i u ostatních kategorií silničních vozidel. Tato skutečnost jasně dokumentuje současnou dobrou kondici českého automobilového průmyslu a to jak finálních výrobců vozidel, tak i dodavatelského sektoru“, uvádí k výsledkům výroby za tři čtvrtletí prezident AutoSAP Martin Jahn.
OSOBNÍ AUTOMOBILY
Osobních automobilů (OA) bylo vyrobeno celkem 936 151 ks. Při porovnání údajů za leden až září byl zaznamenán nárůst výroby oproti stejnému období roku 2013 o 12,22 %. V pololetí tohoto roku byl přitom zaznamenán růst o 10,26 %, v průběhu třetího čtvrtletí se tedy růstový trend nezastavil.
Výroba osobních automobilů v ČR za uvedené období byla realizována třemi výrobci – ŠKODA AUTO (podíl na produkci 60,3 %), HMMC Nošovice (podíl 24,9 %) a TPCA Czech (podíl 14,8 %). Nárůst produkce u ŠKODA AUTO přitom činil 21,60 % a u HMMC Nošovice pak 2,32 %.
Oproti loňskému roku dochází již jen k mírnému poklesu produkce u TPCA Czech (zatímní pokles pouze o 2,55 %). V pololetí roku přitom činil pokles výroby u této společnosti téměř 20 %. Je patrné, že se produkce po náběhu nových modelů dostala na žádoucí kapacitu. Lze tak předpokládat, že celoroční výsledek bude nad úrovní minulého roku.
„Pokud bude dosavadní vývoj ve všech třech tuzemských automobilkách pokračovat stejným tempem i ve zbývajících třech měsících, můžeme se dočkat i nové rekordní výroby osobních automobilů“, dodává prezident AutoSAP Martin Jahn.
AUTOBUSY
Za devět měsíců roku 2014 bylo v ČR vyrobeno 2 557 autobusů (BUS), což oproti stejnému období roku 2013 (zatím výrobně rekordní rok) představuje nárůst výroby o 5,88 %.
Na uvedené produkci autobusů se podíleli tři výrobci – IVECO Czech Republic (s podílem na výrobě 85,2 %), SOR Libchavy (podíl 13,3 %) a KH motor CENTRUM Opava (podíl 1,5 %). K nárůstu výroby došlo u všech uvedených firem. I v této kategorii vozidel by tak za celý rok mohlo dojít k překročení loňské rekordní produkce.
NÁKLADNÍ AUTOMOBILY
Nákladních vozidel (NA) bylo vyrobeno 592 ks, nárůst o 22 ks představuje zvýšení produkce o 3,14 %. Výrobu NA v ČR nyní realizuje jen společnost TATRA Trucks.
MOTOCYKLY
Za leden až září roku 2014 bylo vyrobeno celkem 996 ks motocyklů značky JAWA, což představuje nárůst o 8,03 %.
PŘÍPOJNÁ VOZIDLA
Za leden až září 2014 bylo v ČR vyrobeno celkem 22 455 ks přípojných vozidel všech kategorií, což je o 41,48 % více než za leden až září 2013.
Přívěsů a návěsů kat. O3 a O4 je z uvedeného počtu 1 235 ks (firma PANAV s podílem 30,5 % a SCHWARZMÜLLER s podílem 69,5 %). Nárůst výroby v této kategorii vozidel činil 34,68 %.
Výroba přípojných vozidel kat. O1 a O2 (firma AGADOS) vzrostla o 41,89 % na celkových 21 220 ks.
„Příznivý vývoj ve výrobě silničních vozidel má pozitivní dopady na ekonomiku ČR zejména v oblasti zahraničně obchodní bilance, ale též i zaměstnanosti. Jen za 1. pololetí roku 2014 došlo ke zvýšení počtu pracovníků ve firmách AutoSAP téměř o 3 %, což představuje nárůst o více než 3 000 pracovníků“, uzavírá prezident AutoSAP Martin Jahn.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva