V TOP Hotelu Praha proběhlo ve středu 21. ledna slavnostní zakončení ankety Auto roku 2015 v České republice. V napínavém přepočítávání hlasů překonala Škoda Fabia druhý Volkswagen Passat a stala se vítězem ankety pro letošní rok.
Jejími vyhlašovateli byly Klub motoristických novinářů a Klub motoristických publicistů ve spolupráci se Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu.
Porota, složená z odborných motoristických novinářů, volila z celkem 31 nominovaných vozů. V prvním kole vybrala pětici finalistů – Ford Mondeo, Mazdu3, Mercedes-Benz C, Škodu Fabii a Volkswagen Passat. Z ní pak vzešlo Auto roku 2015 v ČR, přičemž obálky s hlasovacími lístky se otevíraly a sčítání bodů probíhalo až během večera přímo v sále. Po skončení této procedury už bylo jasné, že tento prestižní titul náleží Škodě Fabia. Trofeje pro vítěze převzal z rukou předsedy poroty Tomáše Hyana ředitel prodejní organizace Škoda Auto Česká republika Luboš Vlček. Sdružení automobilového průmyslu současně udělilo podnikům, působícím na území ČR a podílejícím se na výrobě vozu Škoda Fabia, právo používat v tomto kalendářním roce označení Dodavatel pro Auto roku 2015 v České republice.
Již předtím byla předána ocenění za prvenství v jednotlivých kategoriích hlasování veřejnosti, které probíhalo v rámci ankety v závěru loňského roku na stránkách www.autoroku.cz. Mezi městskými auty sklidila největší sympatie Škoda Fabia. V nižší střední třídě uspěla Mazda3, ve střední a vyšší střední třídě pak Ford Mondeo. Mezi terénními a velkoprostorovými vozy se nejvíce líbilo BMW X4 a bavorská automobilka triumfovala díky modelu i8 také v segmentu sportovních automobilů.
Velký den prožil vítěz SMS soutěže pan Jiří Maděra z Kladna. Právě jemu byl totiž určen symbolický šek na částku 500 000 Kč. Tu nyní může uplatnit na nákup některého z nominovaných automobilů.
Vyhlášeny byly rovněž dvě speciální kategorie. Technickou inovací roku 2015 v České republice jsou LED světla s laserovou technologií na voze BMW i8, Zeleným autem roku 2015 Škoda Octavia G-TEC.
Výsledky ankety Auto roku 2015 v České republice
Škoda Fabia 317 bodů
Volkswagen Passat 244 bodů
Mercedes-Benz C 195 bodů
Mazda3 167 bodů
Ford Mondeo 102 bodů
Výsledky hlasování veřejnosti v rámci ankety Auto roku 2015 v České republice
Nižší střední třída
Mazda3
BMW 2 Coupé
Nissan Pulsar
Terénní a velkoprostorové vozy
BMW X4
Nissan Qashqai
Porsche Macan
Městské vozy
Škoda Fabia
Hyundai i20
Citroën C4 Cactus
Střední a vyšší střední třída
Ford Mondeo
Mercedes-Benz C
Volkswagen Passat
Sportovní vozy
BMW i8
Subaru WRX STI
Audi TT
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva