Ředitel českého prodejního zastoupení Škody Luboš Vlček bilancoval na pondělní tiskovce (26. ledna) v pražském Braunově domě loňský rok a hovořil o plánech pro 2015. Co chystá na letošek?
„S rokem 2014 můžeme být spokojeni, v Česku Škoda registrovala 51 091 aut, což znamená meziroční nárůst o 8120 vozů. Dařilo se nám prodejně růst u všech modelů kromě fabie, která měla výběhový rok a letos nastupuje na trh v nové generaci. Tržní podíl značky v Česku po odečtení reexportů činí 33,4 procenta,“ shrnul Vlček loňský rok s tím, že podíl reexportů Škodovky se pohyboval jen kolem 4 procent celkových registrací.
Domácí značka loni začala s proměnou dealerské sítě do nového designu, dokončena má být do konce roku 2015. „Přestavěno je k dnešnímu datu zhruba padesát prodejních míst,“ upřesnil Vlček.
Škodovka loni uvedla na trh Octaviii G Tec a Fabii třetí generace, rozjela operativní leasing pro priváty, který využilo 1100 klientů. Na 120 prodejních místech certifikovaného bazaru Škoda Plus prodala celkem 27 000 ojetin. Služeb Škoda pojištění využilo 12 000 subjektů.
V oblasti domácího sponzoringu Vlček z loňských akcí zmínil Dny NATO, Dny testovacích jízd, Designblok a také podporu Soči parku. „S návštěvou ve výši půl milionu lidí jsme byli tady velmi spokojeni, byl to jeden z nejpodařenějších eventů,“ pochvaloval si šéf importu.
Plány pro 2015
Letošek nazval Luboš Vlček rokem Fabie: „Budeme se maximálně soustředit na její uvedení, máme jak krátkou verzi, tak od ledna kombík. V červnu bude nový Superb Liftback a v září pak verze kombi,“ uvedl k produktovým záměrům.
Hodně spoléhá také na program Škoda bez starostí, letos tento operativní leasing cílí na metu 3000 klientů. Je v něm zařazeno celkem 14 modelů, včetně nové verze fabie za 4699 korun měsíčně.
Automobilka chce dokončit modernizaci distribuční sítě, vybudovat 30-40 fleetových center a prodat více než 2000 vozů s pohonem CNG. Novou záležitostí je také program předplaceného servisu.
Škoda bude letos sponzorovat Národní divadlo, Českou filharmonii, Smetanovu Litomyšl, MFF Zlín, soutěž World Press Photo a bude pokračovat ve sportovním sponzoringu včetně motorsportu či cyklistické Tour de France.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva