V prosinci jsme informovali o chystaném tendru Státního podniku Lesy České republiky (LČR). Chtěl obnovit až polovinu svého vozového parku čítajícího téměř 800 osobních aut. Jak to dopadlo?
Na nákup vozů různých tříd podnik vypsal pět soutěží za celkem 169 milionů korun bez DPH.
Jednotlivé tendry se týkaly osobních automobilů nižší třídy a střední třídy, terénních automobilů nižší třídy a střední třídy a terénních automobilů pick-up. “S vítězi zadávacích řízení podnik uzavře rámcové smlouvy na dva roky. Na základě těchto smluv pak LČR budou postupně nakupovat vozidla podle svých aktuálních potřeb,” uvedl před Vánocemi mluvčí.
Současné průměrné stáří 800 osobních vozů činí 6,6 roku. Přibližně osm procent vozů je starších deseti let. “Provoz zastaralých automobilů zvyšuje náklady na opravy a údržbu, zhoršuje se jejich spolehlivost. V posledních dvou letech byly nákupy nových vozidel prakticky zastaveny. Postupná obnova vozového parku je součástí koncepce autoprovozu, kterou vedení podniku připravilo v průběhu letošního roku,” uvedl generální ředitel LČR Daniel Szórád, který podnik vede od dubna.
Tendr zrušen pro nezájem
Tento týden LČR část tendrů na obnovu svého vozového parku zrušily. Minimálně do dvou z pěti soutěží v celkové předpokládané hodnotě 169 milionů korun bez DPH se přihlásilo málo účastníků.
Otevřeny dosud byly obálky ve čtyřech z pěti kategorií. „Zatím ve dvou kategoriích zjišťujeme, že jsme obdrželi jenom jednu nabídku, nebo dvě, přičemž jednu musíme vyřadit proto, že je naprosto nesmyslná, dumping je tam evidentní,“ uvedl Szórád. Kvůli nedostatečnému počtu soutěžících by podle něj soutěž nebyla korektní.
Soutěž tak bude muset být zrušena a vypsána znova. „My v tomto případě využijeme předběžné tržní konzultace,“ podotkl. V nich chce firma zjistit, proč byl zájem firem o dodávky aut pro LČR tak malý.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva