Z údajů ACEA o prvních registracích nových osobních aut s elektrickým pohonem vyplývá, že na trhu zemí EU + EFTA jich bylo v roce 2014 poprvé zaregistrováno 97 791. Je to o 50,28 % více než v roce 2013, kdy první registrace činily celkem 65 071 kusů.
Z uvedeného celkového počtu tvoří téměř 60 % (58 244 ks) „čisté elektromobily,“ zbytek (39 547 ks) připadá na „ostatní“ osobní automobily s elektrickým pohonem.
Absolutně nejvyšší prodeje elektromobilů byly zaznamenány v Norsku, Velké Británii, Německu, Nizozemí a ve Francii, kde první registrace přesáhly 10 000 ks.
Pokud vezmeme úvahu velikost trhu osobních automobilů v jednotlivých zemích, tedy podíl elektromobilů na celkových prodejích, je i zde jednoznačně v čele žebříčku Norsko s podílem 13,71 %. Se značným odstupem pak následují další země.
Česká republika je v tomto srovnání pod průměrem zemí EU+EFTA, který činí 0,76 %. Nutno přitom podotknout, že údaje o prvních registracích elektromobilů za roky 2013 a 2014 poskytlo zatím jen 24 zemí (jsou uvedeny v grafech).
K nárůstu registrací osobních automobilů s elektrickým pohonem došlo ve všech zemích s výjimkou Nizozemí, kde však bylo zaregistrováno absolutně nejvíce elektromobilů v roce 2013 (22 495 ks). Skutečně významný růst v roce 2014, vyšší než 11 000 ks, byl zaznamenán jen v Norsku a Velké Británii.
Pokud vztáhneme počty zaregistrovaných elektromobilů na 1 milion obyvatel, tak v roce 2014 je opět na čele pořadí „elektromobility“ Norsko, s odstupem následuje Nizozemí, Švédsko, Rakousko a Švýcarsko. V ČR bylo zaregistrováno 55 ks elektromobilů na 1 milion obyvatel, průměr za země EU a EFTA činí 194 ks. ČR se tak řadí spolu s dalšími 16 zeměmi mezi státy s podprůměrnými prodeji elektromobilů.
Obdobná situace je i v celkových prodejích osobních automobilů. V průměru se v zemích EU a EFTA v roce 2014 poprvé registrovalo 25 279 nových osobních automobilů na 1 milion obyvatel, v ČR to bylo 18 306 ks na milion obyvatel.
23.02.2015Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva