Od roku 2001 zasedal v porotě evropské ankety Car of The Year (COTY) jako zástupce Česka novinář Tomáš Hyan. Od letoška jej nahrazuje jiný novinář.
“Překročil jsem hranici 65 let a tak předávám pozici mladšímu kolegovi,” řekl nám dosavadní český zástupce v porotě Tom Hyan, šéfredaktor magazínu Automobil Revue.
Kandidátů na jeho nástupce bylo v minulých letech více. Sám Hyan si původně vybral jako svého nástupce Michala Štengla. Poté jej měl podle dostupných informací nahradit Petr Hanke. Nakonec ale bude o evropském autě roku 2016 za Česko rozhodovat Jiří Duchoň, který je mimo jiné spolupracovníkem redakce Auto.iDNES.cz. Jeho specialitou je automobilová historie .
Porota nejstarší odborné automobilové ankety (Car of The Year – COTY) je složena z 58 motoristických novinářů z 22 evropských zemí. Soutěže se účastní modely uvedené na evropský trh v předchozím roce. Podmínkou je prodej více než pěti tisíc kusů. Vítěz ankety se v posledních sezonách vyhlašuje v předvečer zahájení ženevského autosalonu. Aktuálním evropským autem roku je VW Passat.
Anketa založená začátkem šedesátých let (prvním autem roku byl pro rok 1964 vyhlášen Rover P6 ) má porotu složenou z automobilových novinářů. Její složení má odrážet důležitost trhu dané země a také její postavení v autoprůmyslu. Francie, Německo, Itálie a Španělsko mají po šesti členech, ostatní státy méně.
13.04.2015Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva