Zatímco v roce 2013 tvořily automobily s pohonem na stlačený zemní plyn necelou polovinu procenta (0,39 %) všech aut v ČR financovaných společností ŠkoFIN, v loňském roce to bylo již více než procento (1,04 %) vozů na CNG.
I nadále platí, že alternativu k benzínu a dieselu volí v tuzemsku častěji firmy než soukromé osoby. Česká republika následuje globální trend a zvyšuje zájem o alternativní způsob pohonu automobilů. V roce 2014 došlo k meziročnímu nárůstu o 215 % ve financovaní vozů s pohonem CNG.
„Hlavním tahounem je i nadále benzín, následovaný dieselem, nicméně zájem Čechů o jiné způsoby mobility je patrný. Vedle stlačeného zemního plynu jsme vloni financovali i několik vozů na elektrický pohon,“ říká Petr Abrahámek, ředitel obchodu a marketingu společnosti ŠkoFIN.
Ze všech vozidel poháněných na CNG financovaných ŠkoFINem v roce 2014 tvořila ta firemní zhruba 88 %. „Pro firmy je pohon na CNG v současnosti zajímavou alternativou jak z pohledu ekonomického, tak ekologického. Dojezd koncernových vozidel poháněných stlačeným zemním plynem je dnes již navíc srovnatelný s vozidly na benzín nebo naftu a pro firmy s větším vozovým parkem a vyšším nájezdem kilometrů tak může CNG znamenat výrazné úspory,“ uvádí Petr Abrahámek.
Jeden kubík CNG stojí dnes v průměru 18 korun, tedy přibližně 60 % ceny benzínu či dieselu. Provoz jednoho takového vozu pak firmu vyjde až o 5,5 % levněji oproti automobilu s dieslovým pohonem, o 5,3 % ve srovnání s benzínovým motorem. Při vozovém parku s desítkami vozů tak mohou úspory během pár let dosáhnout až milionů korun.
27.05.2015Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva