Zástupci SDA komentovali na tiskové konferenci 3. července výsledky českých importérů v prvním pololetí 2015. Jak se vyvíjely první registrace vozidel?
„V 1. pololetí bylo registrováno celkem 113 261 nových osobních automobilů, 8079 LUV, 539 autobusů, 5008 nákladních vozidel a 9378 motorek,“ uvedl tajemník SDA Pavel Tunkl.
Za stejné období minulého roku to bylo 94 058 osobních aut, registrace tedy meziročně vzrostly o 20,42 %.
„Občas se objevují informace, že trh ve skutečnosti stagnuje – neroste. Pokud provedeme analýzu vozového parku nově registrovaných vozidel s odečtem krátkodobých registrací, tak by letošní nárůst činil 19,4 procenta,“ řekl Tunkl.
První letos skončila značka Škoda, následujíc Volkswagen, Hyundai, Ford, Dacia, Opel, Kia, Renault, Peugeot, SEAT a další.
Firemní prodeje tvoří 75 procent
Podíl firemních vozidel činil 74,75, privátních 25,25 procenta. „To velké číslo na straně firemních registrací je způsobeno oživením ekonomiky a také stále vyššími reexporty. Máme signály, že na trhu se začaly objevovat firmy účelově zakládané pouze za účelem reexportů aut a ty zajímají vozidla s možností odpočtu DPH,“ vysvětlil předseda SDA František Neuman.
Nárůst statistiky firemních prodejů byl také způsoben změnou statistické metodiky SDA. Letos poprvé se totiž vozidla z kolonky „ostatní“ sloučila se statistikou skupinou „firmy“.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva