Nejdynamičtějším odvětvím v neživotním pojištění je podle výsledků členů České asociace pojišťoven (ČAP) za 1. čtvrtletí letošního roku havarijní pojištění. To meziročně posílilo o 9,2 % a zasloužilo se o pokračující růst celého neživotního segmentu.
Celkové předepsané pojistné vzrostlo o 1,3 %, a to i navzdory pokračujícímu poklesu v životním pojištění.
V neživotním pojištění došlo v 1. čtvrtletí 2016 k posílení předepsaného pojistného o 4 %. Oproti 19,3 mld. Kč za 1. čtvrtletí 2015 dosáhlo předepsané pojistné za první čtvrtletí 2016 úrovně 20,1 mld. Kč, a posílilo tak v absolutních číslech o 780 mil. Kč. To je srovnatelné s růstem dosaženým v neživotním pojištění za celý rok 2015.
U povinného ručení došlo k nárůstu předepsaného pojistného o 1,9 %, který odpovídá tempu roku 2015. Havarijní pojištění svůj růst nadále urychluje z 6,1 % na aktuálních 9,2 %. „Vzhledem k tomu, že meziročně stoupl počet havarijně pojištěných vozidel o více než 8 %, je vývoj předepsaného pojistného způsoben zejména tím, že si motoristé začali více uvědomovat rizika a svá vozidla více pojišťují,“ vysvětluje výkonný ředitel ČAP Jan Matoušek a pokračuje: „V souladu s příznivým vývojem ekonomiky lze sledovat i pozitivní vývoj v pojištění podnikatelských rizik. Zde došlo k meziročnímu nárůstu 3,8 %, což představuje zvýšení předepsaného pojistného bezmála o 231 mil. Kč.“
Životní pojištění mírně snižuje tempo poklesu ze 3,5 % za celý rok 2015 na aktuální pokles 3,4 %. Předepsané pojistné za celé životní pojištění v 1. čtvrtletí dosáhlo částky 11,006 mld. Kč (oproti 11,394 mld. Kč v 1. čtvrtletí 2015). Výrazněji hůře si vedou produkty s jednorázově placeným pojistným, kde se předpis pojistného propadl o 43 %. Předpis produktů s běžně placeným pojistným klesá oproti loňskému roku pomaleji (o 1,1%) namísto poklesu o 2,1 % za celý rok 2015.
Meziročně poklesl v životním pojištění počet aktivních smluv o více než 200 tis. (-3,4 %) a počet nově uzavíraných smluv nadále klesá výrazným tempem (-35 %). Po delší době se však začíná snižovat i počet stornovaných smluv. „Faktem je, že situace, kdy je ukončeno 800 tis. smluv a ve stejném období sjednáno 600 tis., není při existenci 5,7 mil. aktivních smluv dobrá a neodpovídá zdravému vývoji produktu, který je konstruován jako dlouhodobý,“ doplňuje Jan Matoušek a uzavírá: „Věřím, že v životním pojištění postupně dojde k obratu, ať už díky rostoucí finanční gramotnosti občanů, přijatým samoregulačním opatřením pojišťoven nebo například díky efektu aktuálně projednávané regulace provizí, která pozitivně změní motivaci zprostředkovatelů.“
02.05.2016Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva