Nový snímač LiDAR vyvíjí společnost Valeo společně s firmou LeddarTech, specialistou na pokročilou detekci objektů a následných řešení. Na vývoji nového senzoru se podílí i pražské R&D centrum, k sériové výrobě bude připraven v roce 2018.
nímač LiDAR je obecně nejpřesnější způsob detekce objektů kolem vozu. Existuje několik typů těchto snímačů, pro veřejnost asi nejznámější je rotační typ od společnosti Velodyne, který na svých autech používá například autonomní vozidlo od Google.
Vidět jste ho mohli ale i v České republice, a to na testovacím Audi A7 Sportback patřící společnost Valeo. Ta ho používá k referenčním měřením a validacím výstupu z prototypů vyvíjených výrobků. Již příští rok začne Valeo sériově vyrábět zmenšenou variantu tohoto špičkového rotačního senzoru LiDAR pod obchodním označením Scala, která bude zabudovaná v předním nárazníku. Odborná veřejnost se s tímto typem senzoru mohla poprvé seznámit vloni na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
V Tokiu představený LiDAR, který bude také umístěný v předním nárazníku automobilu, nemá žádné mechanické pohyblivé části a bude patřit k cenově nejdostupnějším sensorům LiDAR na trhu. Díky svému chráněnému přijímači ASIC se 16 samostatnými vyhledávacími segmenty dokáže detekovat chodce, jízdní kola, motocykly i automobily, pohybující se byť i jen částečně ve stejném jízdním pruhu. Optimalizovaný optický systém dokáže rozpoznat objekty až do vzdálenosti 100 metrů, což je v tomto segmentu rovněž ojedinělá vlastnost.
Vzhledem k tomu, že oblast zorného pole snímače je snadno adaptovatelná, může tento nový senzor aktivovat také další funkce týkající se například autonomního nouzového brzdění (AEB – Autonomous Emergency Braking) nebo asistenčního systému pro odbočování doprava (Right Turn Assist) u nákladních a užitkových vozidel. Může ale také přispívat k automatizovaným řídícím funkcím, jako jsou asistent pro jízdu v dopravní koloně (Traffic Jam Assist) nebo asistent automatizovaného parkování (Automated Parking).
Velkou výhodou nového LiDAR senzoru je schopnost spolehlivě pracovat v nejrůznějších podmínkách – v noci, za snížené viditelnosti či při nepříznivých povětrnostních podmínkách, jako je déšť nebo mlha.
22.07.2016Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva