Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA), která sdružuje největší poskytovatele leasingu, účelových úvěrů a factoringu, slaví 25. výročí založení.
První členská schůze jedné z našich nejstarších finančních oborových institucí proběhla 17. září 1991. Tehdy zastřešovala leasingové firmy z celého Československa a nesla název Asociace leasingových společností ČSFR.
„Po celou dobu své existence asociace usiluje o nediskriminační a co nejvhodnější legislativní prostředí pro rozvoj trhu bez zbytečných administrativních zábran. Od samého počátku jsme respektovaným partnerem pro orgány státu i pro instituce z dalších částí finančního trhu,“ říká předseda představenstva ČLFA Libor Bosák.
Od roku 1991 do současnosti financovaly členské společnosti asociace prostřednictvím leasingu investice do strojů, zařízení a dopravních prostředků v objemu 1,56 bilionu korun (měřeno výší pořizovacích cen bez DPH). Dosavadní objem leasingu nemovitostí činí 122 miliard korun.
V souladu s úpravami legislativního rámce a s přirozeným vývojem finančního trhu docházelo postupně ke změnám ve struktuře nabídky členských společností. Původně jediný produkt – leasing – začaly doplňovat a částečně nahrazovat jiné nástroje, zejména podnikatelské úvěry. Koncem 90. let navíc asociace rozšířila svou působnost na oblast spotřebitelských úvěrů. Od roku 2001 poskytli členové asociace klientům prostřednictvím podnikatelských úvěrů přes 340 miliard korun a pomocí spotřebitelských úvěrů více než 513 miliard korun.
Od roku 2005 se členská základna ČLFA rozšířila o factoringové společnosti. Celková výše pohledávek, které klienti od té doby formou factoringu postoupili na členy ČLFA, dosáhla 1,42 bilionu korun.
Současný název, který reflektuje zmiňovaný vývoj, používá asociace od roku 2005. V souladu s konsolidací finančního trhu se vyvíjela i členská základna – od šesti zakládajících členů přes 129 členských firem na konci 90. let až po současných čtyřicet.
„Asociace dnes sdružuje rozhodující hráče na trhu. Jde vesměs o dceřiné společnosti bank, což je trošku paradoxní vzhledem k tomu, že občas je sektor, v němž naši členové působí, nepřesně nazýván jako nebankovní,“ upozorňuje Libor Bosák.
19.09.2016Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva