V lednu šetřila Policie ČR celkově 8303 dopravních nehod, při kterých přišlo o život 30 osob, dalších 84 utrpělo zranění těžké a 1486 lehké.
Oproti roku 2016 se zvýšil počet nehod o 311 (tedy o 3,9 %), o 3 narostl počet usmrcených (o 11,1 %). Pokles (o 66, tj. o 44 %) byl naopak zaznamenán u těch, kdo utrpěli zranění těžké, a také u osob, která byly zraněny lehce (o 242 jedinců, tj. 14 %). Pokud se jedná o počet obětí nehod, letošní leden byl od roku 1993 druhý nejúspěšnější měsíc (po roce 2016, kdy následkem nehod zahynulo 27 lidí). V uvedeném období naopak zahynulo nejvíce osob v roce 1993, a to 117.
Nejvíce usmrcených - celkem 25 - měli na svědomí řidiči osobních automobilů. Následkem pochybení šoférů nákladních vozidel zemřeli 3 lidé, po jedné oběti jde na vrub řidiče autobusu a cyklisty. Rovněž tak nejvíce těžkých zranění šlo na účet řidičů osobních vozidel – celkově 60. V důsledku viny šoférů nákladních vozidel bylo vážně zraněno 9 lidí a cyklisty 1 osoba. Technická závada vozidla se podepsala na 1 těžkém zranění. Chodci zavinili 8 nehod s těžkým zraněním. Zbývajících 5 těžce zraněných měli na svědomí řidiči, kteří od nehody zbaběle ujeli. Ostatně od nehod se během ledna ujíždělo celkem v 1 612 případech, meziročně došlo k nárůstu o 152 případů, tedy o celou desetinu.
V obci zahynulo 10 (snížení o šestinu), mimo obec 20 osob (naopak zvýšení o třetinu). Meziročně více obětí bylo zaznamenáno u nehod, ke kterým došlo na silnicích I. třídy (o 60 %), II. třídy (o 14,3 %) a na silnicích III. třídy (o 75 %). Pokles nastal u nehod, které se odehrály na místních komunikacích (o 40 %). Počet zemřelých na dálnicích byl stejný jako v roce 2016. Alkohol asistoval u 241 nehod, nicméně v lednu nezabíjel. „Zarážející je počet nehod, kdy byla zjištěna hladina alkoholu ve výši 1 promile a více. Těch bylo celkově 186, tedy 77 procent všech kolizí v alkoholovém opojení. Drogy byly odhaleny u 18 nehod, připsaly si jednu oběť,“ upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
Na přejezdech více střetů, méně mrtvých. Drážní inspekce uvádí, že na železničních přejezdech došlo během ledna ke 25 střetům, při nichž 6 lidí zahynulo a dalších 10 bylo zraněno. Počet těchto událostí byl oproti roku 2016 vyšší o 12, o 5 byl vyšší i počet zraněných. Naopak bylo o jednoho mrtvého méně.
S výjimkou dvou krajů pokles usmrcených oproti roku 2016 se během letošního ledna více umíralo na Plzeňsku a Zlínsku. Naopak ve třech krajích se nehody obešly bez obětí. S výjimkou Prahy se snížil počet těžce zraněných, na Vysočině dokonce statistiky nezaznamenaly jediný případ. Počty lehce zraněných narostly ve třech krajích, a to Jihomoravském, Olomouckém a Libereckém.
Letos by měl být počet obětí o 22 procent nižší, bez systematického přístupu to nepůjde
Aktuální Národní strategie bezpečnosti silničního provozu připouští v letošním roce maximálně 427 usmrcených a 2 439 těžce zraněných. Oproti roku 2016 by tak počet obětí nehod v České republice měl poklesnout o 118 (tj. o 21,7 %) a počet těžce zraněných o 141 (o 5,5 %). „V Libereckém kraji by počet mrtvých neměl být vyšší než 13 a těžce zraněných než 100. Meziroční pokles tak musí být minimálně 31,6 procenta v případě zranění fatálních a 1 procento u zranění těžkých,“ konstatuje Jan Polák, koordinátor bezpečnosti silničního provozu Libereckého kraje. Kraj bude i v letošním roce věnovat prevenci závažných nehod zvýšenou pozornost. Cíleno bude tradičně na dopravní výchovu, mimo jiné i na rodiče dětí a středoškoláky. Řada akcí bude věnována cyklistům, motocyklistům či mladým začínajícím řidičům, ale také seniorům. Pozornosti neuniknou ani profesionální řidiči. „„Na zvyšování bezpečnosti silničního provozu se v našem kraji podílí celá řada subjektů, zejména města a obce, zaměstnanci městských policií, policisté, pedagogičtí pracovníci v mateřských, základních a středních školách. Systematicky se zaměříme na to, aby ke své činnosti měli dostatečné množství potřebných informací a prostředků,“ uzavírá Marek Pieter, náměstek hejtmana, řízení rezortu dopravy, investic a veřejných zakázek.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva