Výroba aut na Slovensku by letos znovu měla překročit hranici milionu vozidel. Informoval o tom dnes tamní svaz automobilového průmyslu. Loni z výrobních linek slovenských závodů tří automobilek sjelo rekordních 1,04 milionu aut, země si tak v přepočtu na obyvatele udržela pozici světové jedničky v produkci vozidel.
Automobilový průmysl je jedním z hlavních tahounů ekonomiky Slovenska. Své továrny mají v zemi korejská automobilka Kia, dále německý Volkswagen a francouzský koncern PSA. Na Slovensku podniká také více než 300 dodavatelů komponentů pro automobily.
“Rok 2017 je pro automobilovou výrobu na Slovensku výjimečný i tím, že v dubnu bylo vyrobeno \’jubilejní\’ desetimilionté slovenské auto. Tento významní milník je jednoznačným důkazem, že transformace Slovenska na mekku automobilového průmyslu byla krokem správným směrem, který naší zemi přináší prosperitu,” uvedl prezident svazu Juraj Sinay.
Rekordních výsledků loni ve výrobě dosáhly slovenské továrny automobilek Kia a také PSA, která počítá s dalším růstem produkce i letos. Výroba aut v továrně Volkswagenu, který v zemi v roce 2016 investoval rekordních 550 milionů eur (14,8 miliardy Kč), naopak mírně klesla.
Odvětví výroby aut posílí svou pozici ve slovenském hospodářství po dokončení továrny britské automobilky Jaguar Land Rover, která staví závod na jihu Slovenska.
Automobilový průmysl na Slovensku se již delší dobu potýká s nedostatkem kvalifikované pracovní síly. Podniky z tohoto odvětví budou podle odhadu do roku 2020 potřebovat 14.000 nových zaměstnanců a už teď si některé z nich pomáhají zaměstnáváním cizinců. Otevření slovenského pracovního trhu pracovníkům ze zahraničí svaz automobilového průmyslu ale nepokládá za systémové řešení.
01.05.2017Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva