Česká pojišťovna společně s Policií ČR udělila již 125. titul Gentleman silnic. Za svůj čin si jej odnesl David Hošek. Při vážné dopravní nehodě u Mikulášovic na Šluknovsku zachoval chladnou hlavu a neváhal poskytnout první pomoc celé posádce havarovaného vozu.
Začátkem března letošního roku se David Hošek vracel kolem 14. hodiny z práce. Na silnici 3. třídy z Mikulášovic směr Brtníky se mu za zatáčkou naskytl pohled na děsivě vyhlížející autonehodu. Škoda Felicia ležela převrácená na střeše, ihned proto zpozorněl. „Řidič, který zastavil na místě přede mnou, volal záchranku. Vzal jsem lékárničku a vyrazil na pomoc. První, co mi proběhlo hlavou, bylo, hlavně ať tam nejsou žádní mrtví,“ popisuje David Hošek své obavy.
Z havarovaného vozidla důsledkem kolize vypadli tři cestující. „Asi patnáctiletý chlapec ležel v příkopě, komunikoval, lehce krvácel z hlavy. Společně s další řidičkou jsme pod něj dali deku. Pak jsem spěchal k autu, kde pod vrakem zůstala zaklíněná slečna. Snažil jsem se ji vytáhnout, ale nešlo to,“ vzpomíná na osudový okamžik David Hošek. „Pokládal jsem ji za mrtvou, ve třech se nám naštěstí podařilo auto nadzvednout, a tím se ta slečna probrala. Musel jsem ji vymotat z pásů, z úst jí tekla krev, uklidňoval jsem ji a uložil do stabilizované polohy,“ vysvětluje dramatickou situaci.
Zachránce se postaral i o další dva dospělé muže: „Dal jsem je do stabilizované polohy, všichni byli pochopitelně v šoku. Viditelná byla jen krev a pohmožděniny, co mají zraněné uvnitř, jsem samozřejmě netušil, takže toho víc dělat nešlo,“ dodává David Hošek. V rámci první pomoci s posádkou stále komunikoval a kontroloval zraněné, dokud nepřijela záchranná služba. Na místě zasahovaly také dva vrtulníky. Ty přepravily obě děti do traumacenter v Praze Motole a Ústí nad Labem.
David Hošek s odstupem času vzpomíná na nehodu s tím, že se po celou dobu snažil zachovat klid: „Jsem vyučený elektrikář, první pomoc do nás hustili od učiliště, tak jsem si něco pamatoval a nerozhodilo mě to. Všechno to na mě padlo až večer,“ dodává.
Za statečnost a obětavost si dnes David Hošek odnáší 125. titul Gentlemana silnic udělovaný Českou pojišťovnou a Policií ČR.
01.06.2017Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva