Registrace nových osobních vozů v Evropské unii se v květnu zvýšily o 7,6 procenta na 1,37 miliónu. Dohromady od začátku roku prodeje aut překonaly rekord z roku 2008. Vyplývá to z údajů, které v pátek zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
„Útlum v prodejích aut na evropském trhu v dubnu šel na vrub svátkům, a v květnu se již trh opět vrátil ke svému dřívějšímu trendu. Od začátku roku se trh zvětšil již o 5,3 procenta, a prodeje aut tak překračují maxima dosahovaná v úspěšném roce 2008 o zhruba půl miliónu vozů,” uvedl analytik ČSOB Petr Dufek.
Nejrychlejší tempo růstu prodejů v EU zaznamenaly japonské automobilky Toyota a Suzuki, následované Fiatem a Renaultem. Největší evropská automobilka Volkswagen zvýšila prodej o 8,4 procenta a její podíl na trhu se navzdory aféře dieselgate drží na úrovni 24,3 procenta.
Slabší prodeje v Británii
Z pěti hlavních evropských trhů prodeje rostly v květnu nejvíc v Německu a Španělsku – v obou případech o víc než deset procent. Stouply i prodeje v Itálii a Francii. Útlum zažívá Spojené království, které je přitom druhým největším trhem.
„Prodeje aut tam po zdolání rekordu v loňském roce slábnou, což se dá zdůvodnit nasyceností trhu i obezřetnějším přístupem spotřebitelů v době slabé libry a (ne)probíhajícího jednání o brexitu,” dodal Dufek.
Zpráva je příznivá pro českou ekonomiku, která je na vývoji zejména evropského automobilového trhu výrazně závislá. Prodej nových osobních aut na v Česku vzrostl v květnu meziročně o 11 procent na nový rekord 27 009 vozů, vyplývá z údajů českého Svazu dovozců automobilů. Nejprodávanější jsou značky Škoda, Volkswagen, Hyundai a Ford.
19.06.2017Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva