Experti z ING Bank, automobilového průmyslu a zástupci členských firem Česko-německé obchodní a průmyslové komory (ČNOPK) diskutovali o nových trendech a inovacích v automobilovém průmyslu v rámci ING Automotive konference.
V posledních letech v České republice roste poptávka po automobilech, jejich produkce i export. Hlavní trendy v tomto odvětví představují robotizace, autonomizace a ve vzdálenější budoucnosti elektromobilita a chytré aplikace.
Automobilový průmysl je segment, který nejvíce přispívá k růstu českého průmyslu. Neustálý nárůst automobilové produkce lze ve střední a východní Evropě pozorovat již od 90. let. V loňském roce došlo ke zrychlení v tomto odvětví meziročně dokonce o 13 %. Česká republika skončila celkově na třetím místě. Zatímco v roce 2012 produkovala kolem 3,5 milionu vozů, v roce 2017 to je již kolem 4,3 milionu.
„ING Bank dlouhodobě sleduje vývoj a trendy ve světě automobilového průmyslu. Je to odvětví, ve kterém máme bohaté know-how, a to nejen v oblasti financí, ale také z pohledu sledování inovací a trendů. Chceme sdílet tyto znalosti s ostatními významnými hráči na trhu a být jejich důvěryhodným partnerem i zde v České republice,“ sdělil Isold Heemstra, generální ředitel ING Bank ČR, který ING Automotive konferenci zahajoval. Za uspořádání konference, které se zúčastnila řada členů ČNOPK, poděkoval ve své úvodní řeči Bernard Bauer, výkonný člen představenstva ČNOPK.
Nápady pršely ze Žižkovské věže
Konference k aktuálním trendům v automobilovém průmyslu se uskutečnila v červnu 2017 v moderních prostorách Žižkovské věže. Vystoupili na ní zástupci ING Bank Thorsten Mehltretter, ředitel sekce ING Global Automotive Platform, a hlavní ekonom ING Bank ČR Jakub Seidler. Za Svaz průmyslu a dopravy ČR dorazil viceprezident Radek Špicar a pozvání přijal i Jan Edlman z DigiLab ŠKODA Auto. Konference se zúčastnilo 80 hostů z řad členů ČNOPK a klientů ING Bank ČR.
V roce 2014 se zvýšila poptávka po automobilech v celé Evropské unii a dvouciferné tempo zaznamenala ještě i v roce 2015. V loňském roce pak její dynamika dosáhla 8,4% meziročního růstu a za tento rok je to prozatím něco kolem 7 %.
Automobilový segment dosahuje úspěchů i v oblasti exportu. Zatímco v roce 2013 představoval automobilový průmysl pouze 20 % celkového vývozu, v lednu 2017 dosáhl celých 28 %.
Jedním z hlavních trendů v automobilovém průmyslu po celém světě je nárůst robotizace. Ze statistik vyplývá, že počet víceúčelových průmyslových robotů na 10 tisíc zaměstnanců je v automobilovém průmyslu o mnoho vyšší než v ostatních průmyslových odvětvích.
Nejvíce robotů v automobilovém průmyslu vlastní Japonci. Je to téměř 1300 kusů, zatímco v ostatních odvětvích je to jen něco kolem 200 kusů. Německo, coby evropská automobilová velmoc, se s téměř 1200 roboty na 10 tisíc pracujících v automobilovém sektoru, v celosvětovém srovnání umístilo na místě čtvrtém. Dalším významným trendem v automobilovém průmyslu jsou tzv. autonomní vozidla. V této oblasti lze definovat celkem pět úrovní automatizace. Zatímco ještě donedávna byla auta zcela pod kontrolou řidičů, nyní se nacházíme ve stadiu, kdy vůz může v určitých situacích převzít kontrolu nad rychlostí či umístěním v pruhu. Nejvyšší, páté úrovně by mělo být dosaženo kolem roku 2025. V té době bude vozidlo již zcela samostatné, bez potřeby řidiče či cestujících.
14.07.2017Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva