Jedenáct velkých japonských firem se dohodlo, že na jaře 2018 založí společnost zaměřenou na budování plnohodnotné sítě vodíkových čerpacích stanic pro auta poháněná palivovými články (FCV). Cílem je urychlit tempo budování vodíkových čerpacích stanic v Japonsku.
Dohodu podepsaly tyto firmy: Toyota Motor Corporation, Nissan Motor Co Ltd., Honda Motor Co Ltd., JXTG Nippon Oil & Energy Corporation, Idemitsu Kosan Co Ltd., Iwatani Corporation, Tokyo Gas Co Ltd., Toho Gas Co Ltd., Air Liquide Japan Ltd., Toyota Tsusho Corporation a Development Bank of Japan Inc.
V návaznosti na tzv. „Strategický plán pro vodík a palivové články“ vydaný Kolegiem pro strategie v oblasti vodíku a palivových článků bude v první fázi podpory vozidel na vodík do konce fiskálního roku 2020 vybudováno 160 čerpacích stanic pro 40 tisíc vozidel poháněných palivovými články.
Cílem nové firmy je podpořit spolupráci mezi společnostmi zabývajícími se rozvojem infrastruktury, automobilkami a finančními institucemi, a to za účelem urychlení výstavby a rozšíření vodíkových čerpacích stanic i vozidel poháněných vodíkem v Japonsku.
Nová společnost bude působit v těchto konkrétních oblastech:
Společnost bude usilovat o naplnění plánu v časovém horizontu 10 let. V průběhu prvních čtyř let první fáze chce nová společnost vybudovat 80 nových čerpacích stanic. Aby bylo možné tento cíl splnit, pro spolupráci jsou vítány i nové členské společnosti nad rámec aktuálně zapojených.
Nová společnost, s využitím podpory a dotací národní vlády a iniciativ orgánů místní správy, připraví svůj vlastní původní „Plán rozvoje vodíkových čerpacích stanic“, s cílem vytvořit podmínky používání vozidel poháněných palivovými články pro co nejširší spektrum motoristů v Japonsku.
Nová společnost se bude, s využitím informací o výstavbě a provozu vodíkových čerpacích stanic od firem zabývajících se budováním infrastruktury (které budou na provoz vodíkových čerpacích stanic také dohlížet), věnovat budování vlastních stanic v rámci celé země a napomůže k jejich efektivnímu provozu a naplnění dalších cílů strategického plánu, a to následujícími způsoby:
Zvyšování pohodlí pro uživatele vozidel poháněných palivovými články
Nová společnost, s cílem co nejvíce podpořit využívání vodíku ze strany zákazníků, zvýší pohodlí při používání čerpacích stanic ve spolupráci s Asociací pro technologie zásobování vodíkem a jeho využívání (HySUT). Ta již zahájila aktivní rozvoj trhu například zvyšováním počtu provozních dnů v týdnu, aby pokryla narůstající poptávku.
Snižování nákladů a revidování předpisů
Nová společnost bude spolupracovat s externími organizacemi, např. Sdružením pro obchodní využívání palivových článků (FCCJ) a HySUT, s cílem snižovat náklady např. cestou standardizace zařízení a revidováním předpisů.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva