Značka Maserati odstavila na konci prosince továrny Mirafiori a Grugliasco. Výroba ve všech třech závodech Maserati bude opět plně obnovena v druhé polovině ledna 2018. Jaké jsou důvody zastavení produkce?
“Stávající pozastavení výroby souvisí s pravidelnou vánoční odstávkou a momentálně také s nižší poptávkou po vozech této značky naínském trhu v důsledku změny tamní legislativy,” uvedla česká Scuderia, která je jediným oficiálním distributorem značek Ferrari a Maserati v České republice. Prodej i servis s nimi spojený zajišťuje už deset let.
“V obecné rovině značka Maserati zažívá v posledních letech jedno z nejúspěšnějších období ve své historii. Zatímco v roce 2009 italská automobilka vyrobila pouze 4 500 vozů, její současná produkce čítá již více než 40 000 vozů ročně. Jen za první tři čtvrtletí letošního roku vzrostly celosvětově prodeje značky Maserati o 40 %. To je v segmentu luxusních vozů, kam značka Maserati spadá, výsledek, který si zaslouží respekt,” uvedla Scuderia.
Zastavení výroby naváže na aktuálně probíhající vánoční prázdniny. Továrna vyrábějící sedany Ghibli a Quattroporte tak opět začne vyrábět až 15. ledna, po čtyřech týdnech od zastavení linek. Loni přitom byla produkce zastavena během Vánoc na tři týdny.
Také závod Mirafiori otevře až 15. ledna, zavřen bude od 20. prosince. Loni přitom továrna vyrábějící SUV Levante otevírala hned po vánočních prázdninách, s jediným volným dnem navíc.
Během čtvrtého čtvrtletí letošního roku tak bude zavřen v 24 dnech z 61 možných pracovních dnů, v Mirafiori se nevyrábělo ani na přelomu listopadu a prosince. Výroba v Modeně (sportovní modely GranTurismo a GranCabrio) pak bude opětovně spuštěna 8. ledna, po pauze od 15. prosince.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva