Anketu Auto roku 2019 letos doprovázejí dvě doprovodné soutěže. Do „Ekologického auta roku“ bylo nominováno devět vozů. O titul „Technická inovace“ se pak popere další devítka kandidátů.
Nominace do Ekologického auta roku:
Honda Civic diesel Hyundai Nexo, Hyundai Kona Electric Jaguar I-Pace Mercedes C 200 (mild-hybrid) Nissan Leaf Renault Zoe Seat Ibiza TGI Škoda Octavia Combi G-TEC
Nominace do Technické inovace:
Hyundai – Smart Sense představuje originální souhrn technologicky vyspělých systémů pro aktivní bezpečnost a podporu řidičů, včetně funkce ROA (Rear Occupant Alert), nového asistenčního systému, který jako první svého druhu v automobilovém průmyslu, sleduje zadní sedadla, aby detekovala cestující, zejména děti, pokud řidič vystupuje z vozu.
Subaru – vnitřní zpětné zrcátko s kamerou pro model Levorg, u kterého zadní kamera promítá obraz do vnitřního zpětného zrcátka. Obraz tak není závislý na volném průhledu skrz vůz, který mohou stínit cestující nebo náklad. Původní pohled zrcátka se aktivuje vyklopením zrcátka.
Mercedes-Benz – hlasové ovládání i pro nejmenší modely – třídy A i B. Mercedes i v nejmenších vozech nabízí hlasové ovládání s neobvykle širokou funkcionalitou. Stačí jen vyslovit pokyn „Můj Mercedesi“ a auto čeká na další pokyn. Můžete se ho zeptat například na aktuální dojezd, počasí, kolik zbývá kilometrů do servisní prohlídky, nebo nastavit navigaci, teplotu topení, audio nebo přeladit rozhlasovou stanici.
Volvo – unikátní detekční algoritmus standardně dodávaného systému CITY SAFETY nově zahrnuje aktivní ochranu před srážkou s protijedoucím vozidlem prostřednictvím automatického brzdění. Jestliže vnější snímače rozpoznají nevyhnutelnou čelní srážku s protijedoucím vozidlem, aktivují funkci automatického brzdění, aby došlo ke zmírnění jejího dopadu. Asistent zasahuje až v případě, kdy je kolize skutečně nevyhnutelná a je nezávislý na systému udržení vozidla v jízdním pruhu.
Nissan – e -Pedal pro model Leaf – umožňuje zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním tlaku na akcelerační pedál. Jeho úplným uvolněním vozidlo zpomalí až do zastavení a zůstane stát i ve svahu, aniž by bylo zapotřebí sešlápnout brzdový pedál. Pokud řidič sundá nohu z pedálu, leaf začne výrazně zpomalovat díky maximální rekuperaci. Zpomalení dosáhne hodnoty 0,2 G a tak se zároveň rozsvěcují brzdová světla.
Ford – nový zážehový tříválec disponuje unikátním vypínáním jednoho válce, které kombinuje s přímými i nepřímým vstřikováním paliva pro model Focus. Volkswagen -1.5 TSI 96 kW, první sériově vyráběný zážehový motor s variabilní geometrii lopatek turbodmychadla (VGT), která se doposud objevovala primárně u přeplňovaných vznětových motorů a omezeně jen v extrémním Porsche Turbo. Jednotka navíc zvládne pracovat v úsporném Millerově cyklu.
Honda – 1.6 i-DTEC – první sériový vznětový motor, který plní nové emisní limity bez aditiva AdBlue. Čtyřválec pracuje s filtrem pevných částic doplněného jednoduchým záchytným katalyzátorem oxidů dusíku, který nabízí neobvykle rychlou a snadnou regeneraci
AUDI – LIDAR, laserový skener pro model A8, poprvé použitý v sériovém vozidle. Umí prozkoumávat prostor před vozidlem i v noci, zatím nejpřesnější senzor pro monitorování. Laserový paprsek umí poskládat 3D obraz okolí vozu, a tudíž zvládne detekovat všemožné překážky. Tedy nejen auta, ale třeba cyklisty.
BMW – „Reversing Asistant“ (asistent couvání) dostupný u nového modelu BMW X5 nabízí dosud nevídanou úroveň asistence při vyjíždění z parkovacího místa nebo při manévrování ve stísněném prostoru. Reversing Assistant umožňuje automaticky vycouvat z parkovacího místa, do nějž se zajelo popředu. Systém dokáže automaticky zacouvat až do vzdálenosti 80 metrů od zaparkovaného místa. Využívá k tomu uložené pohyby volantu prováděné při předchozím parkování. Pro aktivaci této funkce stačí po nastartování v poloze „P“ voliče převodovky jen stisknout tlačítko. Při vycouvávání musí řidič pouze ovládat plyn a brzdy a sledovat okolí vozu.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva