Tuzemští výrobci osobních automobilů loni vyrobili celkem 1 437 396 vozů (v roce 2017 to bylo 1 413 881 kusů). Výroba osobních automobilů tak opět tvořila hlavní část objemu vyrobených motorových vozidel, oznámil AutoSAP.
Největší podíl na celkové produkci si zachovala ŠKODA AUTO s 61,6 %, druhé místo obhájila HYUNDAI s 23,7 % a třetí TPCA má podíl 14,7 %. Celková výroba osobních automobilů meziročně vzrostla o 1,66 % (v roce 2017 o 5,2 %).
ŠKODA AUTO měla opět nejlepší rok v historii, zvýšila produkci o 28 tisíc vozů, tedy o 3,3 % (na rekordních 886 103 vozů, v roce 2017 to bylo 858 103 ks). V roce 2018 se v nošovickém závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech vyrobilo celkem 340 300 aut, což bylo o 3,1 % více, než předpokládal původní plán (330 000 vozů). Kolínská TPCA se v roce 2018 (po poklesu v roce 2017) vrátila k růstu výroby o 11 915 kusů tedy o 6 % a celkem vyrobila 210 993 vozidel. Export osobních vozidel meziročně vzrostl o 25 458 kusů tedy o 2 % více, zatímco domácí poptávka o 1 870 vozů tedy o 1,7 % poklesla.
Nákladní automobily Data výrobců nákladních automobilů Tatra a Avia byla poskytnuta jen za období leden až září 2018. Za toto období bylo vyrobeno celkem 598 kusů vozidel. Tatra vykázala výrobu 559 vozidel a obnovená výroba vozů AVIA (vyrobeno 39 ks) byla bohužel v listopadu ukončena.
Autobusy Pro oba hlavní tuzemské výrobce autobusů byl minulý rok úspěšný. Za leden až prosinec bylo vyrobeno celkem 4 890 vozů, což je nárůst o 259 kusů tedy o 5,6 %. Největší částí (87,6 %) se tradičně na výrobě autobusů podílí Iveco Czech Republic (4 283 ks) a firma opět zaznamenala meziročně růst výroby 181 kusů tedy o 4,4 %. Další výrobce a člen AutoSAP společnost SOR Libchavy (s podílem na celkové produkci 11,7 %) vyrobila 573 autobusů, což je o 101 kusů tedy o 21,4 % více než v roce 2017. Firma KH motor Centrum z Opavy vyrobila 34 autobusů. Zatímco SOR výrazně (o 147 %) navýšil domácí prodeje, IVECO vyvezlo o 95 autobusů, tedy o 2,1 %, více do zahraničí.
Motocykly Jediný výrobce motocyklů, týnecká JAWA vyrobila 1 493 kusů motocyklů tedy o 162 kusů a o 12,2 % více než v roce 2017.
Přívěsy a návěsy V ČR bylo vyrobeno v roce 2018 celkem 25 298 kusů přípojných vozidel všech kategorií. Výroba přívěsů a návěsů oproti stejnému období předchozího roku vzrostla o 91 kusů tedy o 0,4 %. Zvýšil se export a to o 423 kusů tedy o 4,67 %, zatímco v tuzemsku došlo k poklesu prodejů o 2,9 % tedy o 469 kusů. Největší podíl na celkové produkci velkých přívěsů a návěsů si udržel Schwarzmüller (77,4 %) s celkovou výrobou 1 717 ks před PANAV (22,6 %) s celkovou výrobou 500 ks. Výrobě malých přívěsů dominuje společnost AGADOS, která v roce 2018 vyrobila 23 081 ks, tedy o 0,4 % více než v roce 2017. Po započtení produkce přípojných vozidel k počtu motorových vozidel je celkový počet silničních vozidel vyrobených v roce 2018 v ČR, rekordních 1 469 675 kusů, což je meziroční nárůst 1,6 %.
24.01.2019Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva