Servisní tréninkové centrum Škody v Kosmonosech hostí 18. března 2. kolokvium o budoucnosti autoprůmyslu v České republice. Hlavní host akce, premiér Andrej Babiš, se hned na začátku věnoval problematice dovozních cel na auta.
Účastníky uvítal prezident Sdružení automobilového průmyslu Bohdan Wojnar a předal úvodní slovo Andreji Babišovi.
„Politickou prioritou pro autoprůmysl je teď jednání o dovozních clech vozidel mezi USA a Evropskou unií. Téma jsem projenal s americkým prezidentem Donaldem Trumpem, je to obchodník jako já. Nedivím se mu tedy, že není s nevyváženými sazbami spokojen. Americká auta v Evropě totiž clíme mnohem více než Američané auta evropská. Vůbec nic by se nastalo, kdybychom auta z USA clili méně. Vyrábíme v Evropě dobrá, konkurenceschopná auta a uvedené snížení cel nás nemůže poškodit“ poznamenal Babiš.
Kolokvium přinese pracovní diskuze klíčových představitelů státní správy se zástupci firem automobilového sektoru a dalších spolupracujících odvětví, vysokých škol a zástupců územních samospráv k tématu zachování a rozvoje pozitivních ekonomických přínosů sektoru ve světle rozvoje čisté a chytré mobility v České republice.
Jednání se zaměří jak na dosavadní plnění dohodnutých opatření, tak na potřebu přijmout opatření nová.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva