Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Zemřel Jan Rulec, kapitán českého autoprůmyslu

Ve věku 63 let zemřel Jan Rulec, manažer českého automobilového průmyslu a odborník na řízení výroby. V roce 2014 se jako výrobní ředitel podílel na restartu kopřivnické Tatry.

V automobilovém průmyslu působil již od roku 1980. Kromě Tatry působil jako ředitel výrobního závodu LIAZ v Mnichově Hradišti a jako výrobní ředitel Karosy ve Vysokém Mýtě.

Mladý Jan Rulec po ukončení vysoké školy nastoupil do své první automobilky, LIAZU, v roce 1980. Začal pracovat jako mistr na montáži vozidel, později na jejich repasi. Díky své pověstné náročnosti sám k sobě i svému týmu se následně vypracoval na vedoucího útvaru kontroly kvality.

Protože mel skvělé technické znalosti i organizační talent, stal se brzy vedoucím výrobního úseku a na této funkci prožil většinu pracovního života v LIAZu.

V 90. letech se stal ředitelem výrobního závodu v Mnichově Hradišti. Byla to těžká doba, kdy celý průmysl výroby nákladních vozů zažíval hlubokou krizi. Jan Rulec usiloval o větší samostatnost závodu v Mnichově Hradišti a o to, aby závod mohl lépe a pružněji reagovat na měnící se požadavky trhu.

Spolu se svými kolegy proto také připravoval privatizační projekt, který by tomuto závodu zajistil možnost orientace na perspektivní segmenty trhu. Financující banka se však dohodla se Škodou Plzeň a umožnila jí tím privatizovat LIAZ, stejně jako TATRU. Poté Jan Rulec z LIAZu odešel a několik let působil ve společnosti Autoservis Klatovy.

V roce 1997 uspěl ve výběrovém řízení na místo výrobního ředitele akciové společnosti Karosa Vysoké Mýto. Protože společnost patřila francouzskému Renaultu, začal se intenzivně učit francouzsky a přebral řízení výroby v dynamicky se rozvíjející společnosti. S rodinou se přestěhoval do Vysokého Mýta, kde později se svou ženou Hanou postavili dům.

V Karose patřil k nejvíce respektovaným tahounům celkové přestavby a modernizace podniku a měl lví podíl na tom, že se z Karosy stal v roce 2003 nejmodernější závod na výrobu autobusů v Evropě. Jan Rulec byl nekompromisní v plnění zvyšujících se požadavků na kvalitu autobusů, plnění vzrůstajících výrobních plánů a integraci Karosy do výrobního sytému mateřského Renaultu, později Iveca. Byl přísný nejen ke svému týmu, ale zejména sám k sobě. Jeho úsilí, pracovitost i výsledky mimořádně vysoce hodnotili a oceňovali nejen kolegové, ale i všichni jeho nadřízení od generálních ředitelů Karosy (později Iveca Czech Republic) až po nejvyšší vedení mateřského koncernu. Na konci roku 2013 Jan Rulec poprvé zápasil, prozatím vítězně a potají, s rakovinou. Rozhodl se proto svou náročnou práci opustit. Po pár týdnech odpočinku a léčby se však rozhodl přijmout další velkou profesionální výzvu a jako výrobní ředitel se zapojil do záchrany Tatry. Opět se se svou ženou přestěhoval a s plným nasazením se vrhl do práce. V Tatře Jan Rulec s přehledem organizoval novou výrobu, postupně modernizoval a přestavoval výrobní úsek a vedl svůj tým k vyšší kvalitě aut i k reorganizaci systému výroby. Měl velký podíl na tom, že stejně jako dříve Karosa, i Tatra se začala opět výrazně prosazovat nejen na domácím, ale i na náročných zahraničních trzích. Tatru opustil na počátku roku 2016, vrátil se do Vysokého Mýta a v nedaleké Chocni se ujal řízení podniku na výrobu plastových komponentů pro automobilový průmysl, průmysl zemědělských a stavebních strojů Composite Components. Významně se podílel na technologickém rozvoji podniku a zásadním způsobem ovlivnil nastupující generaci mladých manažerů. V létě 2018 na něj podruhé zaútočila zákeřná nemoc, kvůli které musel svou práci přerušit. Počátkem letošního roku se ale na své místo vrátil. Třetí útok zákeřné nemoci se mu ale odvrátit nepodařilo. Zemřel v sobotu 18. 5. ve věku 63 let. Petr Rusek, předseda představenstva TATRA TRUCKS, k odchodu Jana Rulce uvádí: „Dovoluji si jménem jeho spolupracovníků, naší společnosti i českého průmyslu Honzovi Rulcovi poděkovat za to, co dokázal. Byl opravdovým Kapitánem českého průmyslu. Čest jeho památce.“

27.05.2019Autodealers

Informace odjinud

Chevrolet Corvette Grand Sport – Jsou věci, které by se měnit neměly

Příští rok do Evropy oficiálně dorazí revoluční osmá generace corvette s motorem uprostřed. Ať bude jakákoli, bude jiná, než jsme byli 57 let zvyklí. Americké legendě s osmiválcem pod přední kapotou dáváme sbohem nostalgickým testem již nevyráběné generace C7, kterou si ale pořád můžete koupit!
auto.cz

Valašská Rallye po 1. dnu: Pech bojuje s Kopeckým o sekundy

Posádka Václav Pech a Petr Uhel (Ford Focus RS WRC 06) vede po prvním dnu Kowax ValMez Rally, která je druhým podnikem Sonax mistrovství republiky v automobilových soutěží. Opakuje se tak souboj z Bohemia rallye, neboť zpět o pouhých 4,3 sekundy jsou Jan Kopecký s Janem Hlouškem (Škoda Fabia Rally2 evo) z továrního týmu Škoda Motorsport.
auto.cz

Motocyklová VC České republiky 2020: Senzační pole position v MotoGP pro Johanna Zarca

Nejrychlejší v kvalifikacích na brněnskou Grand Prix byli Johann Zarco (MotoGP), Joe Roberts (Moto2) a Raúl Fernández (Moto3).
auto.cz

Kvalifikaci na GP 70. výročí vyhrál Bottas. Hülkenberg třetí

Valtteri Bottas získal pole position na druhý závod na Silverstonu. Hamilton odstartuje za ním. Druhá řada bude patřit Hülkenbergovi a Verstappenovi.
auto.cz

Jak Saddám Husajn velkolepě nakupoval v USA navzdory sankcím

Krutý diktátor byl omezen zahraničními sankcemi, přesto dokázal mezinárodní právo obejít a nakupoval auta ve velkém měřítku. Z USA putovalo do Iráku více než 12 tisíc totožných vozidel.
auto.cz

Rozhovor s Markem Ztraceným: V autě poslouchám vlastní písničky

Patří k nejpopulárnějším zpěvákům v České republice. S rodinou žije na rodné Šumavě a ročně zvládne Marek Ztracený v různých automobilech zdolat až osmdesát tisíc kilometrů.
auto.cz

Ceny nových vozů: Skladová auta jsou hned – a ušetříte statisíce!

Nutnost po nouzovém stavu prodávat co nejvíc vede automobilky k zajímavým nabídkám v cenách nových vozů. Po čem se pídit?
auto.cz

Zapomenutá historie výrobce traktorů. Víte, že Zetor kdysi závodil s vlastní formulí?

Formule s komponenty Zetor vznikla v roce 1980. Závodila až do roku 1990, přičemž v druhé polovině osmdesátých let dosáhla několika závodních úspěchů.
auto.cz

Příjezd plug-in hybridního Ferrari s výkonem 1000 koní se opozdí. Důvod nepřekvapí

Na příjezd plug-in hybridního Ferrari SF90 Stradale si zájemci budou muset počkat o něco déle. Zpoždění je způsobeno opatřeními kvůli pandemii koronaviru.
auto.cz

Uber kvůli koronaviru ve čtvrtletí vykázal ztrátu 1,8 mld. USD

Provozovatel alternativní taxislužby Uber vykázal ve druhém čtvrtletí ztrátu 1,78 miliardy USD (39,6 miliardy Kč), protože pandemie nemoci covid-19 téměř zastavila zájem o přepravu osob, když miliony lidí zůstaly doma, aby se co nejvíce zabránilo šíření nemoci.
auto.cz

Soumrak amerických sedanů. Krátce po Fordu Mondeo v USA končí také Opel Insignia

Zatímco Ford Mondeo se v USA prodává jako Ford Fusion, Opel Insignia je tam zase známá jako Buick Regal. Oba modely střední třídy krátce po sobě končí.
auto.cz

V prvním tréninku na GP 70. výročí F1 byl nejrychlejší Bottas

Valtteri Bottas zajel nejrychlejší čas v prvním tréninku na výroční grand prix.
auto.cz

Fiat potvrzuje využití techniky od PSA. Končí vývoj platformy pro malá auta

Koncerny FCA a PSA mají v příštím roce vytvořit novou skupinu Stellantis. Logicky to bude znamenat i sdílení techniky.
auto.cz

Audi RS 7 Sportback se po úpravě mění v bestii s výkonem téměř 1000 koní

Na světě není snad nikdo, komu by Audi RS 7 s výkonem 600 koní nepřišlo dostatečně zběsilé. Přesto se dočkalo úpravy a výrazně posílilo.
auto.cz

Aktuality členů

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.