Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Zemřel Jan Rulec, kapitán českého autoprůmyslu

Ve věku 63 let zemřel Jan Rulec, manažer českého automobilového průmyslu a odborník na řízení výroby. V roce 2014 se jako výrobní ředitel podílel na restartu kopřivnické Tatry.

V automobilovém průmyslu působil již od roku 1980. Kromě Tatry působil jako ředitel výrobního závodu LIAZ v Mnichově Hradišti a jako výrobní ředitel Karosy ve Vysokém Mýtě.

Mladý Jan Rulec po ukončení vysoké školy nastoupil do své první automobilky, LIAZU, v roce 1980. Začal pracovat jako mistr na montáži vozidel, později na jejich repasi. Díky své pověstné náročnosti sám k sobě i svému týmu se následně vypracoval na vedoucího útvaru kontroly kvality.

Protože mel skvělé technické znalosti i organizační talent, stal se brzy vedoucím výrobního úseku a na této funkci prožil většinu pracovního života v LIAZu.

V 90. letech se stal ředitelem výrobního závodu v Mnichově Hradišti. Byla to těžká doba, kdy celý průmysl výroby nákladních vozů zažíval hlubokou krizi. Jan Rulec usiloval o větší samostatnost závodu v Mnichově Hradišti a o to, aby závod mohl lépe a pružněji reagovat na měnící se požadavky trhu.

Spolu se svými kolegy proto také připravoval privatizační projekt, který by tomuto závodu zajistil možnost orientace na perspektivní segmenty trhu. Financující banka se však dohodla se Škodou Plzeň a umožnila jí tím privatizovat LIAZ, stejně jako TATRU. Poté Jan Rulec z LIAZu odešel a několik let působil ve společnosti Autoservis Klatovy.

V roce 1997 uspěl ve výběrovém řízení na místo výrobního ředitele akciové společnosti Karosa Vysoké Mýto. Protože společnost patřila francouzskému Renaultu, začal se intenzivně učit francouzsky a přebral řízení výroby v dynamicky se rozvíjející společnosti. S rodinou se přestěhoval do Vysokého Mýta, kde později se svou ženou Hanou postavili dům.

V Karose patřil k nejvíce respektovaným tahounům celkové přestavby a modernizace podniku a měl lví podíl na tom, že se z Karosy stal v roce 2003 nejmodernější závod na výrobu autobusů v Evropě. Jan Rulec byl nekompromisní v plnění zvyšujících se požadavků na kvalitu autobusů, plnění vzrůstajících výrobních plánů a integraci Karosy do výrobního sytému mateřského Renaultu, později Iveca. Byl přísný nejen ke svému týmu, ale zejména sám k sobě. Jeho úsilí, pracovitost i výsledky mimořádně vysoce hodnotili a oceňovali nejen kolegové, ale i všichni jeho nadřízení od generálních ředitelů Karosy (později Iveca Czech Republic) až po nejvyšší vedení mateřského koncernu. Na konci roku 2013 Jan Rulec poprvé zápasil, prozatím vítězně a potají, s rakovinou. Rozhodl se proto svou náročnou práci opustit. Po pár týdnech odpočinku a léčby se však rozhodl přijmout další velkou profesionální výzvu a jako výrobní ředitel se zapojil do záchrany Tatry. Opět se se svou ženou přestěhoval a s plným nasazením se vrhl do práce. V Tatře Jan Rulec s přehledem organizoval novou výrobu, postupně modernizoval a přestavoval výrobní úsek a vedl svůj tým k vyšší kvalitě aut i k reorganizaci systému výroby. Měl velký podíl na tom, že stejně jako dříve Karosa, i Tatra se začala opět výrazně prosazovat nejen na domácím, ale i na náročných zahraničních trzích. Tatru opustil na počátku roku 2016, vrátil se do Vysokého Mýta a v nedaleké Chocni se ujal řízení podniku na výrobu plastových komponentů pro automobilový průmysl, průmysl zemědělských a stavebních strojů Composite Components. Významně se podílel na technologickém rozvoji podniku a zásadním způsobem ovlivnil nastupující generaci mladých manažerů. V létě 2018 na něj podruhé zaútočila zákeřná nemoc, kvůli které musel svou práci přerušit. Počátkem letošního roku se ale na své místo vrátil. Třetí útok zákeřné nemoci se mu ale odvrátit nepodařilo. Zemřel v sobotu 18. 5. ve věku 63 let. Petr Rusek, předseda představenstva TATRA TRUCKS, k odchodu Jana Rulce uvádí: „Dovoluji si jménem jeho spolupracovníků, naší společnosti i českého průmyslu Honzovi Rulcovi poděkovat za to, co dokázal. Byl opravdovým Kapitánem českého průmyslu. Čest jeho památce.“

27.05.2019Autodealers

Informace odjinud

TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky

Zážehový osmiválec je jedním z mých nejmilejších motorů. Jenže když pod kapotou velkého SUV nahradí diesel stejného ražení, až takové nadšení ve mně nebudí. Chyba ovšem není jen na jeho straně.
auto.cz

TWR se vrací s bláznivým restomodem XJS V12. Přes 600 koní zabalí do karoserie z karbonu

Britská společnost s novým cílem posbírala talenty z různých koutů motoristického světa a rovněž se pouští do stavby působivých restomodů.
auto.cz

Šestikolka Toyota Land Cruiser odolá puškám a ujede až 2000 km na nádrž

Jihoafrická společnost Armormax Defense uvádí na civilní trh původně vojenskou šestikolku Toyota Land Cruiser. A překvapivě není moc drahá.
auto.cz

Čekáte na nové levné Tesly? Možná budete zklamáni, o co půjde

Cenové dostupné vozy značky Tesla budou podle nové zprávy „oholené“ Modely 3 a Y. Na světě mají být do roka, slibuje Elon Musk.
auto.cz

Unikátní Lotus M200 hledá nového majitele. Je dokonce plně funkční

Ačkoliv mohl koncept v Británii normálně na silnice, dodnes najezdil pouze hrstku kilometrů.
auto.cz

Mercedes-Benz S má po modernizaci. Je stále nejlepším autem na světě?

Vlajková loď stuttgartské automobilky prošla decentní modernizací, která vedle nových laků přináší také pokročilé funkce autonomního řízení, které budou k dispozici i v Evropě.
auto.cz

Za volantem nejlevnější i nejdražší Toyoty Proace: Komfortní dělník i tichý rodinný obr

Dělnickou i rodinnou Toyotu Proace jsem stihl vyzkoušet těsně předtím, než se začne prodávat v modernizované verzi. Nejsou to špatná auta, ale ceník říká, že bude lepší počkat na výprodej posledních skladových kusů a doufat v zajímavou slevu.
auto.cz

Ferrari Purosangue od Keyvany má 980 koní a spoustu karbonu. Líbí se vám?

Válka tunerů o nejlepší Ferrari Purosangue pokračuje. Nejnovější počin představuje německá firma Keyvany, která láká na karbonový bodykit i solidní výkon.
auto.cz

Znáte Mustero? Je to vzácný Ford Mustang přestavený na pick-up

Znáte Mustero? Užitkový Ford Mustang začal vyrábět kalifornský dealer z Beverly Hills,a dokonce mu to schválila i detroitská centrála. Nakonec však vzniklo jen okolo 50 kusů.
auto.cz

Crespi F90: Argentinský monopost vzpomíná na sezónu 1990

Pocta monopostům formule 1 počátku 90. let dvacátého věku vznikla v daleké Argentině. Stojí za ní v Evropě nepříliš známá společnost, která ovšem staví auta přes šest dekád.
auto.cz

Zákaz předjíždění náklaďákům na téměř celé D1. Začala druhá etapa osazování značek

Omezování řidičů větších nákladních aut a kamionů se rozrůstá na téměř celou dálnici D1 mezi 21. a 210. kilometrem. Ještě letos má podobný zákaz přijít na některých úsecích D2, D8 a D11.
auto.cz

Omlazený Volkswagen Crafter je chytřejší. Díky umělé inteligenci

Největší sériový volkswagen prošel malou omlazovací kúrou, která se zaměřila především na elektronickou výbavu. Vedle nových asistentů se crafter může pochlubit i umělou inteligencí.
auto.cz

Cupra Leon prošla faceliftem plným trojúhelníků a čtverců. Má až 333 koní

Modernizovaný leon dostal novou příď, lepší infotainment a pro kombi Sportstourer také „nafoukaný“ dvoulitr o více než třech stovkách koní s torque splitterem z Audi RS3.
auto.cz

Facelift Cupry Formentor oficiálně: Nový design a technika VZ5 pro čtyřválec

Populární Cupra Formentor se konečně představuje se slibovaným faceliftem. Má novou tvář s inovovaným světelným podpisem, decentně vylepšený interiér a upravenou techniku.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Renault předvedl v Praze Scénic E-Tech

Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.

Celý článek

Vláda si brousí zuby na další gigafactory

Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.

Celý článek

Manažerské změny ve Volkswagen FS

Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.

Celý článek

Gigafactory VW v Líních nebude

Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Toyota Kolín plánuje nulové emise při výrobě aut

Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.

Celý článek

Ministři testují vodíkovou Toyotu Mirai

Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.