Soutěží o energeticky nejúspornější jízdu, jejímž absolutním vítězem se stal Green Team z univerzity v nizozemském Twente, byl zakončen festival „Make the Future Live“.
Ten zahrnoval soutěž o největší počet kilometrů ujetých na ekvivalent jednoho litru paliva nebo 1 kWh elektrické energie (Shell Eco-marathon Mileage Challenge) a světový šampionát jezdců (Shell Eco-marathon Drivers’ World Championship).
Soutěže se zúčastnilo více než 1 500 studentů technických oborů z 28 evropských i dalších zemí se 140 vozidly poháněnými různými zdroji energie: od tradiční nafty a benzinu až po nízkouhlíkové technologie, jako jsou elektrické a vodíkové palivové články.
Akce se konala od 1. do 5. července na okruhu Mercedes Benz World nedaleko Londýna. Součástí programu byl také energetický summit, na kterém generální ředitel společnosti Shell Ben van Beurden uvedl, že je přesvědčen, že společná koalice firem může napomoci podniknout kroky k dekarbonizaci globální ekonomiky. Studenti, kteří posledních 12 měsíců strávili prací na konstrukci svých energeticky úsporných vozidel, soutěžili v tomto závodě o primát, kdo na ekvivalent jednoho litru paliva nebo 1kWh elektrické energie ujede nejvíce kilometrů. Utkali se ve dvou hlavních kategoriích – s prototypy (Prototype) a s vozidly městského typu (UrbanConcept).
V těchto kategoriích závodili se třemi různými pohonnými technologiemi: vnitřní spalování, elektrické nebo vodíkové palivové články. V soutěži UrbanConcept, představující konvenčnější vozidla, bylo v kategorii elektromobilů dosaženo historického rekordu. Připsal si ho francouzský tým TIM UPS INSA z INSA toulouské univerzity, když zvládl ujet rekordní vzdálenost 234,3 km/kWh. Odměnu pro vozidlo se spalovacím motorem získal tým DTU Roadrunners z Dánské technické univerzity se spotřebou paliva 429,4 km na litr. Nizozemský Green Team Twente z Univerzity v Twente zvítězil v kategorii vodíkových vozů, přičemž urazil vzdálenost 242,5 km/m3.
Soutěž vozidel typu Prototype představuje vozidla s futuristickým designem. Francouzský tým Microjoule-La Joliverie z Lycee Saint-Joseph La Joliverie dokázal v soutěži ujet se spalovacím motorem nejdelší celkovou vzdálenost 2 735 km. Německý tým ThaiRe-H2-Racing z Univerzity aplikovaných věd ve Stralsundu ovládl kategorii vodíkových vozů se vzdáleností 1 082,8 km/m3. V souboji elektromobilů si díky dojezdu 888,8 km/kWh připsal vítězství španělský tým Eco-Dimoni ze střední školy I. E. S Cotes Baixes.
Vyvrcholením letošního globálního programu soutěže Shell Eco-marathon byl světový šampionát jezdců. Zde soutěží nejlepší týmy s vozy UrbanConcept z Jižní i Severní Ameriky, Asie i Evropy s cílem dojet do cíle po projetí sedmi kol první, aniž by vozu došla poskytnutá energie. Green Team Twente z univerzity v nizozemském Twente protrhl cílovou pásku jako první a zaslouženě stanul na stupních vítězů.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva