Prodejci Mazdy stěhují stejně jako při první vlně prodejní aktivity do online režimu. O nájezdu značky na druhou vlnu pandemie jsme hovořili s generálním ředitelem Mazdy pro Česko a Slovensko Alexejem Kiriakovským.
Budete se u prodeje nových aut orientovat na online prodeje?
Jsme přítomni na všech distančních komunikačních kanálech a jsme schopni se zákazníkem nadále kvalitně – byť na dálku – komunikovat. Otázkou je, jak dlouho bude tato situace trvat. Je možné, že se dnes objednávka skutečně uzavře na dálku a vůz se později v autosalonu předá. Ale stejně tak je možné, že celý proces bude probíhat vně autosalonu – nebo i v místě zákazníka.
Jakým způsobem budou prodejci přijímat a vydávat auta ze servisů?
Pochopitelně za dodržení všech nařízení vlády. Dá se říci, že budeme využívat již nastavené postupy z doby první vlny. Servisy i zákazníci je již znají a s odstupem již můžeme říci, že perfektně fungovaly. Za první vlny k žádnému ohrožení či přenosu nedošlo.
Budete případně zajišťovat i odvozy vozidel ke klientům?
Tato záležitost zůstane v gesci dealerů. Jsem si jist, že část z nich tuto možnost, která skýtá vyšší stupeň komfortu pro klienta, ráda a ochotně využije.
Máte dostatek respirátorů a dalších ochranných prostředků?
Pokud je mi známo, jsou dealeři dostatečně zásobeni již od jarních měsíců. V případě potřeby mohou využít i možnost centrálních dodávek. Ty zajišťujeme v rámci dodávek náhradních dílů v celé Evropě.
Máte nějaké problémy s nedostatkem pracovních sil z důvodů nakažení, karantény, nutnosti hlídání dětí, atd.
Takovou informaci nemám a doufám, že se to ani dramaticky nezmění.
Jakým způsobem váš byznys ovlivní případné prodloužení lockdownu po 3. listopadu?
Tak jako u všech. Po prázdninách jsme začali jarní ztráty v plnění původních plánů pomalu kompenzovat. Teď přišla druhá vlna a plány to opět, zcela pochopitelně, mění. A to nikoliv k lepšímu. Ovšem naše plány jsou v rámci fiskálního roku naplánovány až k 31. březnu. Věřím proto, že se nám jejich plnění ještě podaří výrazně zlepšit.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva