Český import FCA na jaře opustil svoji centrálu na Praze 4 a přešel na kompletní home office. Jak značka a její prodejní sít reaguje na podzimní vlnu pandemie? Hovořili jsme s manažerem pro osobní vozy Fiat a dalších značek FCA Vítem Pěkným.
Jak váš import a jeho prodejní síť zareagoval na uzavření showroomů?
Uzavření showroomů je samozřejmě diskutabilní opatření, protože jejich návštěvnost je výrazně nižší než v jiném typu maloobchodu. Nicméně je to opatření vlády v boji s koronavirem, čili je slušné jej respektovat. Dealerům to rozhodně život zkomplikuje, protože po jarní odstávce se prodej v naší síti vracel k původním číslům a dealeři sice pomalu, ale jistě začínali nabírat na optimismu. Současná situace nás nutí se opět více věnovat programu car@home, který dealerům umožňuje efektivně komunikovat s potenciálními zákazníky pomocí moderních komunikačních nástrojů. Jedná se o online nástroj, kde může dealer se zákazníkem komunikovat prostřednictvím videohovoru nebo jen hlasového hovoru.
Může program nahradit osobní návštěvu klientů v showroomu?
Není to úplná náhrada prezenčního prodeje, který, ať to chceme či nikoliv, je stále dominantní. Kusy prodané online se v České republice pořád počítají v řádu nízkých desítek. Dovedu si představit, že větší prodeje online mohou proběhnout u fleetových zákazníků, kteří si kupují stejná vozidla ve stejném provedení v rámci pravidelné obměny. U jednotlivých nákupů je to otázka chuti a odvahy jedince a tam v současnosti se asi nedá očekávat žádná typická reakce nebo chování. Předpokládám ale, že výsledkem u námi zastupovaných značek budou spíše předpřipravení zákazníci než přímo podepsané smlouvy.
Jakým způsobem prodejci přijímají a vydávají auta ze servisu?
Při kontaktu se zákazníky jsou v našich servisech dodržována veškerá hygienická opatření, která současná situace vyžaduje. Při komunikaci se zákazníky je při objednávání i při vydávání vozidla kladen důraz na dodržování stanoveného času, což napomáhá k regulaci počtu zákazníků přítomných v příjmu oprav. Situace je nyní jednodušší než na jaře, protože dealeři již mají s daným stavem zkušenosti.
Zajišťujete i odvozy vozidel ke klientům?
Ano, to patří ke standardní nabídce našich poprodejních služeb i v dobách bez jakýchkoliv omezení, čili není důvod se od této zaběhnuté praxe odchylovat.
Máte dostatek respirátorů a dalších ochranných prostředků?
Ochranné prostředky si zajišťují sami dealeři regionálně. Dostane li naše společnost nějakou atraktivní nabídku, vždy jí poskytne i dealerské síti. Nedostatek ochranných prostředků u našich dealerů zatím neevidujeme.
Máte nějaké problémy s nedostatkem pracovních sil z důvodů nakažení, karantény, nutnosti hlídání dětí, atd.
S ohledem na skutečnost, že od července letošního roku naše společnost funguje v režimu 100 home office, tak jsme velmi flexibilní. V našem týmu se zatím vyskytl jen jeden případ nákazy, který zbytek týmu nijak neovlivnil.
Jakým způsobem váš byznys ovlivnilo prodloužení lockdownu po 3. listopadu?
Je to situace, která nejen našemu byznysu a ani našim dealerům určitě nepomůže. Je to ale třeba vnímat v širším kontextu. Šíří li se virus zejména stykem mezi lidmi, tak by se každý z nás měl chovat zodpovědně, 14 dní vše vydržet, aby se šíření zpomalilo. Každý, ať se jedná o jedince nebo firmu, kdo nedodržuje opatření, tak podvádí sám sebe a komplikuje situaci ostatním.
06.11.2020Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva