Z linek Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích sjelo v loňském roce 238 750 osobních automobilů. Celková produkce tak byla v důsledku pandemie přibližně o 21 % nižší oproti původnímu výrobnímu plánu. Letos firma očekává opětovný růst. Zároveň chce zvýšit mzdy zaměstnanců.
Rok 2020 se v nošovické automobilce, která je jediným výrobním závodem Hyundai na území Evropské unie, nesl ve znamení inovací a modelových novinek ve výrobě. Zároveň ale do dění v HMMC silně zasáhla pandemie nemoci Covid-19, kvůli níž nastala na jaře neplánovaná třítýdenní odstávka výroby. Dopady pandemie, která ochromila celý automobilový průmysl, se promítly do výrobních výsledků.
„Loňský rok byl kvůli pandemii pro všechny komplikovaný. Nesmírně mě ale těší, že v HMMC jsme navzdory překážkám úspěšně zvládli všechny náročné výzvy, které souvisely s kompletní modelovou obměnou. Díky tomu máme skvělou příležitost překonat nelehkou dobu a zajistit opětovný růst,“ uvedl prezident HMMC Cheolseung Baek. Nošovická automobilka loni na jaře spustila výrobu modelu Kona Electric, který se tak stal prvním sériově vyráběným elektromobilem nové generace v České republice. Zatímco kvůli pandemii byla ve druhém čtvrtletí v HMMC omezena výroba ostatních modelů, produkce elektromobilu běžela naplno. Nošovická Kona Electric je určena pro vybrané evropské trhy, nejvíce jich zamířilo do Německa, Nizozemska, Norska a Francie. Od listopadu se v Nošovicích vyrábí inovovaná verze elektromobilu.
Modernizace se dočkala i kompletní modelová řada i30 včetně sportovněji laděné verze N Line. Vůz Hyundai i30 je již několik let nejprodávanějším autem zahraniční značky na českém trhu.
Zásadní událostí pro HMMC bylo říjnové zahájení sériové výroby nové generace modelu Tucson. Vlajková loď nošovické automobilky, která tvoří skoro 70 % její produkce, je revolucí v designu značky Hyundai. Zároveň disponuje širokou nabídkou pohonných jednotek, sofistikovaným interiérem a množstvím špičkových bezpečnostních a praktických funkcí.
Modelová řada i30 se na produkci loni podílela 18 % a Kona Electric téměř 12 %.
Hlavním odbytištěm nadále zůstává Evropa, Rusko, Turecko a Střední Východ, auta vyrobená loni v Nošovicích ale jezdí také na Novém Zélandu, v Kolumbii nebo Hong Kongu. Nejvíce vozů zamířilo do Německa.
Automobilka Hyundai klade důraz na širokou nabídku ekologických pohonů. Důkazem je fakt, že od zahájení výroby nového Tucsonu je téměř 50 % produkce nošovické automobilky různými způsoby elektrifikováno.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva