Z linek Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích sjelo v loňském roce 238 750 osobních automobilů. Celková produkce tak byla v důsledku pandemie přibližně o 21 % nižší oproti původnímu výrobnímu plánu. Letos firma očekává opětovný růst. Zároveň chce zvýšit mzdy zaměstnanců.
Rok 2020 se v nošovické automobilce, která je jediným výrobním závodem Hyundai na území Evropské unie, nesl ve znamení inovací a modelových novinek ve výrobě. Zároveň ale do dění v HMMC silně zasáhla pandemie nemoci Covid-19, kvůli níž nastala na jaře neplánovaná třítýdenní odstávka výroby. Dopady pandemie, která ochromila celý automobilový průmysl, se promítly do výrobních výsledků.
„Loňský rok byl kvůli pandemii pro všechny komplikovaný. Nesmírně mě ale těší, že v HMMC jsme navzdory překážkám úspěšně zvládli všechny náročné výzvy, které souvisely s kompletní modelovou obměnou. Díky tomu máme skvělou příležitost překonat nelehkou dobu a zajistit opětovný růst,“ uvedl prezident HMMC Cheolseung Baek. Nošovická automobilka loni na jaře spustila výrobu modelu Kona Electric, který se tak stal prvním sériově vyráběným elektromobilem nové generace v České republice. Zatímco kvůli pandemii byla ve druhém čtvrtletí v HMMC omezena výroba ostatních modelů, produkce elektromobilu běžela naplno. Nošovická Kona Electric je určena pro vybrané evropské trhy, nejvíce jich zamířilo do Německa, Nizozemska, Norska a Francie. Od listopadu se v Nošovicích vyrábí inovovaná verze elektromobilu.
Modernizace se dočkala i kompletní modelová řada i30 včetně sportovněji laděné verze N Line. Vůz Hyundai i30 je již několik let nejprodávanějším autem zahraniční značky na českém trhu.
Zásadní událostí pro HMMC bylo říjnové zahájení sériové výroby nové generace modelu Tucson. Vlajková loď nošovické automobilky, která tvoří skoro 70 % její produkce, je revolucí v designu značky Hyundai. Zároveň disponuje širokou nabídkou pohonných jednotek, sofistikovaným interiérem a množstvím špičkových bezpečnostních a praktických funkcí.
Modelová řada i30 se na produkci loni podílela 18 % a Kona Electric téměř 12 %.
Hlavním odbytištěm nadále zůstává Evropa, Rusko, Turecko a Střední Východ, auta vyrobená loni v Nošovicích ale jezdí také na Novém Zélandu, v Kolumbii nebo Hong Kongu. Nejvíce vozů zamířilo do Německa.
Automobilka Hyundai klade důraz na širokou nabídku ekologických pohonů. Důkazem je fakt, že od zahájení výroby nového Tucsonu je téměř 50 % produkce nošovické automobilky různými způsoby elektrifikováno.
19.01.2021Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva