Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Volkswagen má plán pro klimaticky neutrální mobilitu

Volkswagen na konferenci Way to Zero konkretizoval své plány dekarbonizace společnosti a svých produktů. Společnost chce mít nejpozději do roku 2050 klimaticky neutrální bilanci.

Novým dílčím cílem je snížit emise CO2 na jeden vůz v Evropě o 40 % do roku 2030 – a výrazně tak překonat koncernový cíl 30 % (oproti výchozí situaci z roku 2018). S průměrným vozem Volkswagen pak budou spojeny o 17 tun nižší emise CO2.

Kromě urychleného přechodu na elektromobilitu bude mít klimaticky neutrální bilanci také výroba, včetně dodavatelských řetězců, i samotný provoz elektromobilů. Celkový koncept završuje důsledná recyklace vyřazených vysokonapěťových akumulátorových baterií z elektromobilů.

„Volkswagen je synonymem trvale udržitelné elektromobility pro všechny. Vydali jsme se na ‚Way to Zero‘ – cestu k nulovým emisím – a důsledně stavíme životní prostředí za středobod našeho konání,“ řekl Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „Naše velká elektrická ofenziva přitom byla jen začátkem. K dekarbonizaci přistupujeme komplexně: od výroby přes používání až po recyklaci. Jako první výrobce automobilů podporujeme nyní i sami výrobu elektrické energie z obnovitelných zdrojů v průmyslovém měřítku.“

Volkswagen podporuje výstavbu větrných a solárních elektráren

Zásadním faktorem pro elektromobilitu s neutrální bilancí emisí CO2 je důsledné nabíjení elektrickou energií vyráběnou ze 100 % z obnovitelných zdrojů. Jen tím lze v porovnání se současným energetickým mixem EU snížit emise CO2 téměř o polovinu. Volkswagen nabízí již dnes svým zákazníkům zelenou elektrickou energii pro domácí nabíjení (Volkswagen Naturstrom) i pro nabíjení na cestách (mj. v síti IONITY). Značka Volkswagen nyní činí další krok a jako první výrobce automobilů podporuje přímo a ve velkém stylu výstavbu elektráren využívajících obnovitelné zdroje. Do roku 2025 tak v různých evropských regionech vzniknou nové větrné a solární elektrárny.

Smlouvy na první projekty již byly uzavřeny s energetickým koncernem RWE. Volkswagen v Německu podporuje výstavbu solární elektrárny s celkovou kapacitou 170 milionů kWh ročně. Tato elektrárna bude stát od konce roku 2021 v meklenburské obci Tramm-Göthen a její realizace se zcela obejde bez státních subvencí. Jedná se o největší nezávislý projekt solární elektrárny v Německu. Elektrickou energii bude vyrábět téměř 420 000 solárních modulů.

Do roku 2025 budou všechny projekty dohromady vyrábět 7 TWh ekologické elektrické energie navíc. Současně s rostoucími počty vozů ID. na silnicích poroste i množství ekologicky vyráběné elektrické energie, dodávané do elektrické sítě. Volkswagen tím vylepší klimatickou bilanci rodiny modelů ID. a pro svou flotilu elektromobilů vytvoří předpoklady k dosažení neutrální bilance emisí CO2 ve fázi používání.

Zelená výroba a dodavatelské řetězce

Kromě zelené fáze používání urychluje Volkswagen také dekarbonizaci výroby a dodavatelských řetězců. Již dnes odebírají všechny evropské závody značky pro výrobu vozidel 100 % elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Průkopníkem je zde mimo jiné závod pro výrobu elektromobilů v Cvikově, z jehož montážních linek sjíždějí modely z rodiny ID. Od roku 2030 budou všechny výrobní závody na celém světě, s výjimkou Číny, spotřebovávat elektrickou energii z obnovitelných zdrojů. V dodavatelských řetězcích budou důsledně identifikovány a minimalizovány všechny zdroje emisí CO2. Jako vzor slouží produkce akumulátorových článků pro modely ID.3 a ID.4, která již dnes probíhá výhradně s využitím ekologické elektrické energie, čímž došlo k zásadnímu zlepšení bilance emisí CO2.

Již v letošním roce začne Volkswagen u modelů ID. používat další trvale udržitelné díly, například schránku akumulátorové baterie a kola z ekologického hliníku nebo pneumatiky vyráběné s minimálními emisemi. Prostřednictvím deseti významných dílů se v příštích letech u rodiny ID. zlepší bilance emisí CO2 o dvě tuny na vozidlo. V projektech nových vozů zařadí Volkswagen emise CO2 mezi hlavní kritéria pro udělování zakázek dodavatelům. Společnost tak bude ve spolupráci se svými dodavateli postupně zlepšovat klimatickou bilanci a vytvoří trvale udržitelné dodavatelské řetězce. Také při vlastní výrobě dílů se divize Volkswagen Group Components řídí jasnou dekarbonizační strategií. V rámci akce Power Day oznámené závody na výrobu akumulátorových článků tak budou kompletně zásobovány elektrickou energií z obnovitelných zdrojů.

Další úspory emisí CO2 přinese důsledná recyklace akumulátorů, při níž bude možné využívat více než 90 procent surovin. Cílem je vytvořit pro akumulátory a potřebné suroviny uzavřený koloběh, který bude mít koncern Volkswagen pod svou kontrolou. Divize Volkswagen Group Components již spustila první recyklační provoz v Salzgitteru.

Urychlení elektrické ofenzivy

Way to Zero zaměřuje pozornost na urychlení elektrické ofenzivy prostřednictvím nové strategie značky Volkswagen s označením ACCELERATE. Cílem je kompletní elektrifikace flotily nových vozů. Do roku 2030 se budou elektromobily podílet na celkovém počtu prodaných vozů Volkswagen v Evropě nejméně 70 procenty, což představuje výrazně více než jeden milion vozidel. Volkswagen by tak výrazně překonal cíle programu Green Deal EU. V Severní Americe a Číně mají mít elektromobily podíl nejméně 50 procent. Volkswagen proto bude uvádět na trh alespoň jeden nový elektromobil ročně. Již včera představila značka Volkswagen další model z rodiny elektromobilů ID. – ID.4 GTX.

Konference Way to Zero pro otevřený dialog mezi politickou reprezentací, hospodářskou sférou a společností

„‚Way to Zero‘ je naším plánem pro efektivní ochranu klimatu, s jasnými, ambiciózními milníky. Přebíráme odpovědnost za ochranu životního prostředí. ‚Way to Zero‘ pro nás však bude také opravdovou konkurenční výhodou. Zaměstnanci, zákazníci a investoři budou upřednostňovat společnosti, pro něž je společenská odpovědnost středobodem jejich konání. Trvalá udržitelnost se tak stane rozhodujícím faktorem dlouhodobého podnikatelského úspěchu,“ řekl Ralf Brandstätter. „Jasné je však také to, že samotný Volkswagen zajistit dekarbonizaci mobility nedokáže. K tomu je zapotřebí společného úsilí politické a hospodářské sféry i celé společnosti spolu s inovativními nápady a odvážnými investicemi.“

Volkswagen hodlá konferencí Way to Zero podpořit otevřený dialog mezi podniky, politickou reprezentací a společností. Na celodenní akci, která se kvůli koronavirové pandemii konala kompletně digitálně, vystoupilo kromě zástupců společnosti Volkswagen také více než 20 účastníků z politických stran, nevládních organizací, vědeckých institucí a jiných společností.

30.04.2021Autodealers

Informace odjinud

Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem

Už ani nadnárodní koncern Stellantis konvenční motory zcela neodepisuje. Bude je vyrábět do té doby, dokud o ně zákazníci budou mít zájem. Také proto se zaměřuje na platformy, které zvládnou více pohonů.
auto.cz

Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h

Chtěli byste jet až 400 kilometrů v hodině na čtyřkolce? Nový Engler V12 je vám k dispozici, ale neslibujeme, že to bude bezpečné.
auto.cz

Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena

Inovovaný japonský crossover dostal silnější dvoulitrový hybrid z Toyoty Corolly. Díky akční nabídce nevyjde o tolik dráž než o třídu menší Lexus LBX.
auto.cz

Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte

Americká firma Lynx Motors ukazuje prototyp přestavěného Fordu GT a ilustraci modernizovaného DeLoreanu DMC-12. Oba jezdí na elektřinu a jeden z nich chce získat rychlostní rekord silničních aut.
auto.cz

Výkonné motocykly na UlovAuto.cz

Krásné počasí láká nejen k vyjížďkám v kabrioletu, ale také na motorce. V jejím případě není vysoký výkon až tak důležitý, když je ovšem k dispozici, tak to ničemu nevadí.
auto.cz

Ayrton Senna znovu ožije. Netflix uvádí seriál o tomto legendárním pilotovi F1

Americká společnost Netflix chystá uvedení šestidílného hraného seriálu, který mapuje život vynikajícího brazilského jezdce formule 1, od jehož smrti uplynulo 30 let.
auto.cz

BMW se u benzinových verzí zbaví „i“ v názvu. Prý aby se nepletly s elektromobily

Mnichovská automobilka změní tradiční označení zážehových verzí svých modelů. Písmeno i má totiž zůstat vyhrazené čistě elektrickým vozům.
auto.cz

Škoda letos meziročně navýšila prodeje. Fabia překvapivě mezi nejlepšími

Výsledky mladoboleslavské automobilky za první kvartál ukazují mírný nárůst prodejů. Octavia zůstává nejoblíbenějším modelem, daří se ovšem také fabii, jež dokazuje, že malá auta ještě nejsou mrtvá.
auto.cz

Oldtimer Express veterány povede z Prahy do Atén. Pojďte se v sobotu podívat na start!

Tuto sobotu 4. května od Národního technického muzea v Praze startuje druhý ročník veteránské vytrvalostní jízdy českých veteránů mířící do Atén. Přijďte se podívat a soutěžte o 10.000 Kč na palivo.
auto.cz

TEST BMW M240i Coupé – Zapomeňte na xDrive, zadokolka je malou M2

Exkluzivně vám přinášíme test základního sportovního kupé od BMW. Šestiválcové BMW M240i Coupé se v Česku půjčovalo pouze s čtyřkolkou xDrive, takže jsme vyrazili přímo do centrály BMW v Mnichově, abychom si vyzkoušeli i řidičštější základní zadokolku.
auto.cz

Nové Ferrari 12Cilindri oficiálně: Oslava V12 o 830 koních stojí od 10 milionů

Italové oficiálně odhalují nové Ferrari 12Cilindri. Dvanáctiválcová novinka je obrovským překvapením, protože je vyvinutá podle nepsaných pravidel staré školy – nemá přeplňování ani elektrifikaci.
auto.cz

BFGoodrich vylepšil slavnou pneumatiku do terénu. Je lepší na štěrku i sněhu

Americký výrobce pneumatik BFGoodrich uvádí do prodeje novou vylepšenou pneumatiku pro SUV, pick-upy i offroady. Zapracoval hlavně na trvanlivosti dezénu mimo asfalt.
auto.cz

Velký test nosičů jízdních kol: Stejná věc, přesto takové rozdíly

Platí vždycky pravidlo, že je dražší výrobek ten lepší? Srovnali jsme jedenáct nosičů kol na tažné zařízení ve třech cenových kategoriích a občas se pořádně divili.
auto.cz

Největší problém plug-in hybridů jsou řidiči. Neumějí je nabíjet

Jakkoliv původní představa o vozidlech s plug-in hybridním ústrojím vypadá na papíře idylicky, realita se od ní diametrálně odlišuje. Oproti konvenčnímu spalováku je rozdíl ve vyprodukovaných emisích 20%, namísto odhadovaných 200 %. Jak je to možné?
auto.cz

Calendar


Public Besip SDA-CIA
Current month   

Events

Choose a day

Nejbližší akce

Members news

Renault předvedl v Praze Scénic E-Tech

Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.

Celý článek

Vláda si brousí zuby na další gigafactory

Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.

Celý článek

Manažerské změny ve Volkswagen FS

Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.

Celý článek

Gigafactory VW v Líních nebude

Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Toyota Kolín plánuje nulové emise při výrobě aut

Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.

Celý článek

Ministři testují vodíkovou Toyotu Mirai

Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Cooperate with

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.