Evropská komise navrhla 14. července v takzvaném balíčku Fot for 55, aby emise osobních aut a LUV byly o 65 % nižší od roku 2030 a nulové od roku 2035. Jinými slovy, od roku 2035 má být v EU možné prodávat nová auta pouze elektrická, ať už si elektřinu povezou v bateriích, nebo ve formě vodíku pro palivový článek.
Součástí návrhu je povinnost pro národní vlády, aby zlepšovaly nabíjecí infrastrukturu. Podle webu Automotive News to znamená povinnost zajistit, aby na hlavních tazích byly nabíječky od sebe nejdále 60 kilometrů a vodíkové čerpací stanice nejdále 150 kilometrů.
Celý tento návrh má být součástí velkého plánu do roku 2030 snížit kompletní evropské emise CO2 o 55 % ve srovnání s rokem 1990 a o dalších dvacet let později se stát prvním klimaticky neutrálním kontinentem na světě.
Podle společnosti Barclays bude pro automobilky obtížné dosáhnout zmíněného pětašedesátiprocentního snížení emisí CO2 v roce 2030, budou-li toho chtít dosáhnout pouze plug-in hybridy. Bude nutné prodávat velké počty elektrických aut.
Zmíněných 15 let mezi faktickým zákazem prodeje nových aut se spalovacím motorem a cílem dosažení uhlíkové neutrality není náhodných. Podle analytiků trvá v průměru zhruba 15 let, než se obmění valná většina vozového parku a i většina zákazníků ojetých aut svůj starší spalovací vůz vymění za elektromobil, ať už bateriový, nebo s palivovými články.
15.07.2021Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva