Shell Czech Republic nabízí firemním zákazníkům možnost kompenzovat emise CO2 a další skleníkové plyny z natankovaných pohonných hmot prostřednictvím palivových karet. Vyprodukované emise CO2 kompenzuje Shell nákupem tzv. uhlíkových kreditů z mezinárodních projektů pro ochranu a obnovu přírodních ekosystémů.
Firemní zákazníci s palivovou kartou Shell mohou nyní využívat novou službu pro kompenzaci emisí CO2 a dalších skleníkových plynů. Shell svým zákazníkům vypočítá celkové množství emisí z využitého paliva (od vytěžení ropy přes výrobu a transport paliva až po jeho finální spálení v motoru) a následně vykompenzuje uhlíkovou stopu paliva nákupem odpovídajícího množství uhlíkových kreditů.
Shell nakupuje uhlíkové kredity z projektů zaměřených na ochranu a obnovu přírodních ekosystémů. Tyto projekty jsou certifikovány mezinárodně uznávanými organizacemi, které zaručují jejich pozitivní a prokazatelný dopad na životní prostředí a snižování emisí. Každý uhlíkový kredit představuje zabránění vzniku nebo snížení objemu emisí o 1 tunu CO2.
V praxi to znamená, že společnost Shell uzavře s firemním zákazníkem dohodu minimálně na jeden rok o poskytování této služby. Výšku poplatku za tuto službu určí podle množství emisí ekvivalentu CO2, které se do ovzduší uvolní v rámci životního cyklu všech natankovaných pohonných hmot (benzínu, motorové nafty, LPG, CNG a AdBlue) zákazníkem.
Na konci každého roku Shell vystaví zákazníkovi certifikát s podrobnými údaji o spotřebovaném palivu celého vozového parku a celkových emisí, které s pomocí tohoto programu daná firma kompenzovala.
„Jsem rád, že také našim zákazníkům v České republice můžeme nabídnout možnost kompenzovat emise CO2 z tradičních pohonných hmot, které nakupují prostřednictvím palivových karet Shell. Z rozhovorů se zástupci dopravních a logistických společností cítíme jejich aktuální potřebu hledat řešení v oblasti snižování emisí v dopravě, protože je často vyžadují také jejich zákazníci. Rozhodně chceme být partnerem našich zákazníků také v této velmi aktuální problematice,“ říká Daniel Vagaský, manažer Shell Fleet Solutions pro Slovensko a Českou republiku.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva