Digitalizace, networking, semiautonomní funkce řízení a hlavně rychle se transformující chování uživatelů představují výzvu pro většinu aktérů na poli současného automobilového průmyslu.
V budoucnu nabídnou jejich vysoce automatizované vozy nejen více prostoru pro odpočinek a zábavu, ale budou fungovat jako partner, který interaguje s pasažéry prostřednictvím jazykových asistentů, 3D displejů a dalších inovativních funkcí.
Právě designovou produkcí 3D displejů se zabývá technologická společnost Continental, jež si svým inovativním provedením získala Německou cenu German Design Award.
Klíčové ukazele vývoje
„Prvním krokem při vytváření našich produktů je pochopení uživatelů a celkového kontextu. Podstatné je, že potřeby a očekávání závisejí jak na současné situaci, tak na dlouhodobých faktorech. Jako technologická společnost musíme nejprve zjistit, co lidé opravdu potřebují, a to i když nejsou sami schopni své potřeby artikulovat. Proto kromě systematického zapojení uživatelů do vývoje našich technologií aplikujeme také přístupy týkající se rozvoje vidění v rámci rozhraní mezi člověkem a strojem (HMI),“ vysvětluje Guido Meier-Arendt, Human Machine Interface (HMI) Principal Expert společnosti Continental.
Automobil se přirozeně stává součástí mobilní sítě, v rámci níž aktéři provozu bez problémů komunikují. Pozitivní uživatelská zkušenost je v automobilovém průmyslu základem úspěchu, ačkoliv se jedná o velice obtížný úkol.
Při navrhování nových technologických řešení tamní vývojáři analyzují a zohledňují také současné uživatelské trendy, jako je populární spotřební elektronika či hraní her a široká škála kulturních, sociologických a demografických faktorů. Odborníci ve společnosti Continental si tak jsou schopni vytvořit poměrně jednoznačnou představu o tom, jaká řešení zajistí bezpečnější, pohodlnější a efektivnější provoz automobilů v budoucnu.
Za oponou Continentalu: práce s psychology a virtuální realitou
Vývojáři společnosti Continental vkládají do svých inovativních technologií velkou důvěru, kterou by rádi přenesli i na uživatele svých systémů a výrobků. Při jejich nejnovějším testování ve spolupráci s psychology se jim podařilo získat realistickou zpětnou vazbu týkající se dopadu nových produktů díky tzv. tajemným vozům.
Účastníkům výzkumu bylo sděleno, že řídí autonomní vozidlo. Po čas průběhu testů řidiči telefonovali, psali zprávy, konzumovali jídlo či se otáčeli na zadní sedadlo. Ve skutečnosti za plentou na sedadle spolujezdce seděl technik společnosti Continental ovládající vůz pomocí pravostranného řízení.
Na základě takto získaných dat byl vytrénován algoritmus, který s použitím inteligentního pozorování a HMI systému generuje vhodné reakce na různé chování uživatele v kabině vozu. V praxi to tedy může vypadat tak, že když se řidiči otočí dozadu, sedadlo zavibruje a upozorní tak na displej s varováním, případně se spustí zvukové varování.
Následně byli aktéři testu při hloubkových rozhovorech dotazováni na to, v jaké situaci a při jaké zpětné vazbě technologií se cítili nejbezpečněji a nejkomfortněji. Ochrana zranitelných účastníků provozu je neméně důležitým faktorem, se kterým vývojáři společnosti Continental pracují.
Proto při dalším z testů zkoumali pomocí VR brýlí také interakce chodců a cyklistů s autonomně řízenými vozy a přepravními roboty. Výsledky rozsáhlého testování a psychologických výzkumů jsou zpracovány do konkrétních návrhů nových HMI řešení.
Displeje budoucnosti získaly mezinárodní ocenění
O tom, že Continental má nakročeno správným směrem, svědčí vedle zájmu uživatelů o jeho technologická řešení i mezinárodní ocenění za inovační řešení autodisplejů. Společnost získala například cenu CES Innovation Award za svůj displej vyrobený ve spojitosti s firmou trinamiX, který dokáže rozpoznat řidiče. Ten je vůbec prvním displejem navrženým pro interiér vozu, který nabízí bezkontaktní a bezpečné ověření uživatele a zvyšuje tak jeho komfort.
Řešení displejů společnosti Continental měla také úspěch na Německých cenách za design 2023. Technologická společnost, která má mimo jiné svůj největší závod pro elektroniku na světě v Brandýse nad Labem, získala Zlatou cenou v kategorii Součástky a vybavení pro automobilový průmysl za revoluční návrh kabiny. Ve stejné kategorii bylo také oceněno několik jejích designových řešení displejů, a to včetně 5K Natural 3D displeje s vysokým rozlišením nebo zakřiveného ultraširokého displeje. Tyto ceny společně se zpětnou vazbou získanou v průběhu mnoha hodin výzkumu a navrhování nabízejí pohled na to, jak bude v budoucnu vypadat uživatelská zkušenost v automobilovém průmyslu.
Continental
Continental AG je inovátorem v oblasti technologií a služeb, jimiž usiluje o udržitelnou a propojenou mobilitu lidí a jejich zboží. Technologická společnost založená v roce 1871 nabízí bezpečná, efektivní, inteligentní a především cenově dostupná řešení pro vozidla, stroje, dopravu i přepravu. V roce 2021 Continental vygeneroval tržby ve výši 33,8 miliardy EUR a v současnosti zaměstnává více než 190 lidí v 58 různých zemích a trzích. Dne 8. října 2021 společnost oslavila 150. výročí svého založení.
Continental v Brandýse nad Labem
Kořeny brandýského závodu Continental Automotive sahají až k národnímu podniku PAL. V roce 1998 se výroba z původních pražských prostor přesunula do nově postavené budovy v Brandýse nad Labem. V současné době je brandýský závod předním dodavatelem elektroniky pro široké spektrum výrobců automobilů po celém světě. Ve výrobkovém portfoliu najdeme velkoformátové displejové řešení, palubní přístroje, multimediální systémy, ovládací panely klimatizací, autorádia, displeje středových panelů, vysoce výkonné počítače, ale i telematiku a connectivity boxy s funkcí eCall. V Brandýse dnes pracuje více než 2 800 zaměstnanců.
28.04.2023Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva