Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

ACEA chválí mírnější verzi EURO 7

Evropský parlament zlepšil návrh Evropské komise, obavy o technickou proveditelnost však nadále přetrvávají. Asociace evropských výrobců automobilů ACEA ocenila, že Evropský parlament hlasoval pro realističtější přístup k normě Euro 7 ve srovnání s tím, co loni navrhla Evropská komise.

Euro 7 však stále představuje vysokou investici, a to ve velmi kritické fázi transformace automobilového průmyslu.

„Faktem zůstává, že Euro 7 představuje pro výrobce vozidel významnou investici, která doplňuje jejich úsilí o dekarbonizaci. Přichází v mimořádně náročném geopolitickém a ekonomickém kontextu. Evropa potřebuje přiměřené Euro 7, které by vyvážilo obavy o životní prostředí a konkurenceschopnost průmyslu. O závazku průmyslu zlepšit kvalitu ovzduší nemůže být pochyb. Proto automobilový průmysl vynaložil rozsáhlé prostředky do nejnovější normy Euro 6/VI týkající se znečišťujících látek. Tyto investice se vyplatily, protože emise výfukových plynů jsou dnes sotva měřitelné,“ uvedla generální ředitelka ACEA Sigrid de Vriesová.

ACEA se domnívá, že má smysl zabývat se emisemi z brzd a pneumatik v rámci normy Euro 7, protože ty jsou relevantní i pro elektromobily a v budoucnu budou hlavním zdrojem emisí znečišťujících látek na silnicích. Jelikož jsou však metody testování emisí jiných než výfukových plynů zcela nové a nevyzkoušené, je třeba zajistit technickou proveditelnost těchto nových cílů.

Reakce AutoSAP

Sdružení automobilového průmyslu vítá výsledek hlasování Evropského parlamentu, který potvrdil pozici výboru pro životní prostředí a je zlepšením původního návrhu Evropské komise. Nadále však přetrvávají obavy z realizovatelnosti a dopadů některých technických požadavků, například navýšení požadavků na novou palubní diagnostiku vozidel či zpřísnění emisí z otěru z brzd a pneumatik.

„Je zapotřebí ocenit kompromis, pro jehož podporu dokázal hlavní zpravodaj Alexandr Vondra získat potřebnou většinu. Přijatý text považujeme za výrazné zlepšení původního návrhu Evropské komise. Jedním z příkladů zreálnění požadavků je otázka vstupu v platnost. Navázání počítání lhůty pro vstup platnost až po přijetí sekundární legislativy je klíčové pro zajištění potřebného času pro výrobce i testovací centra reagovat na nové regulatorní požadavky,“ říká výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl.

Původní text by podle AutoSAP vedl k neúměrným nákladům a odklonu investic od přechodu na bezemisní mobilitu, ohrožoval by menší a cenově dostupná vozidla a mohl vést k uzavření výrobních závodů s dopadem na zaměstnanost. Přitom přínos pro životní prostředí by byl velmi omezený. Skutečné zlepšení lze dosáhnout nahrazením starších vozidel novými modely s aktuální normou Euro 6/VI v kombinaci s přechodem na elektrifikaci vozového parku.

Sdružení automobilového průmyslu věří, že má smysl zabývat se novými požadavky normy, jako jsou emise z otěru brzd a pneumatik, protože ty jsou relevantní i pro elektrická vozidla a v budoucnu zůstanou posledními zdroji emisí z vozidel.

Popisovat vozidla Euro 6/VI jako „vysoce znečišťující“ je zcela nepravdivé tvrzení. Od první normy Euro do normy Euro 6 došlo k reálnému snížení emisí z vozidel o více než 90 %.

Reakce T&E

„Zákonodárci EU by měli přejmenovat návrh zákona o emisích vozidel na Euro 6 F aby se zabránilo plošnému klamání s vydáváním špinavých aut za čistá. Parlament EU podpořil takzvanou normu Euro 7, která výrazně nezvyšuje ochranu ovzduší před znečištěním oproti své předchůdkyni Euro 6. Zachovává stejný limit pro oxidy dusíku u automobilů na benzin jako norma Euro 6 a téměř nezlepšuje testování, které má zásadní význam pro zajištění skutečného dodržování limitů.,“ uvedla zelená skupina Transport & Environment (T&E).

Anna Krajinska, manažerka pro emise vozidel a kvalitu ovzduší ve společnosti T&E, uvedla: „Dnes schválená norma Euro 7 je horší než zbytečná. Automobilky ji využijí k ekologizaci vozů, které nejsou téměř o nic čistší než dnes. Poslední norma znečištění, kterou budou muset motory splňovat, je mrtvou literou. Zákonodárci by měli mít tolik slušnosti, aby ji přejmenovali na Euro 6F nebo ji stáhli.“

Hlavní evropská média informovala o tom, jak automobilový průmysl na základě dezinformací vedl lobbistickou kampaň s cílem oslabit původní plány na zavedení normy Euro 7, která by podle T&E zabránila 35 000 předčasných úmrtí.

Evropský parlament nyní zahájí třístranná jednání s Radou EU a Komisí aby rozhodl o konečné podobě zákona. Rada EU podporuje ještě slabší verzi normy Euro 7. T&E uvedla, že pokud zákonodárci během jednání zákon nepřejmenují, měla by Evropská komise využít svou pravomoc a legislativu stáhnout.

13.11.2023Autodealers

Informace odjinud

Nissan vytvořil z rodinného Townstaru pojízdný karaoke bar. Chce zdůraznit jeho všestrannost

Na zabudování ledničky plné chlazených drinků však Nissan při přestavbě nejspíš zapomněl.
auto.cz

Porsche zahájilo produkci elektrického Macanu. Ještě letos chce vyrobit až 20.000 kusů

Výrobní cíle pro letošek přímo reflektují zájem o nejnovější Macan. Už v březnu měla automobilka deset tisíc objednávek.
auto.cz

Nejlevnější pancéřovaný Rolls-Royce? Prodává se i za necelých 700 tisíc

Víte, že britský Rolls-Royce se v minulosti účastnil i vojenských konfliktů? Technika se jménem slavného výrobce luxusních aut se objevila třeba v pancéřovaném průzkumném vozidle Ferret Scout Car, které se tu a tam objeví na prodej.
auto.cz

Úsporná jízda s elektromobilem: Jak dosáhnout co nejdelšího dojezdu?

Ovládněte váš řidičský styl, abyste zvládli řídit elektromobil s maximální možnou efektivitou. Začít můžete studiem našich tipů a jejich převáděním do reálného provozu.
auto.cz

Kia v Česku zlevnila EV9 v základu i ve čtyřkolce. Začíná teď na 1,8 milionu

Základní výbava EV9 sice není tak bohatá, ale i po dovybavení je vůz o pár desítek tisíc levnější než dřív.
auto.cz

Stellantis se spojil s výrobcem elektromobilů z Číny. V Evropě začne cenová bitva

Mezinárodní automobilová skupina Stellantis vytvořila s čínským výrobcem elektromobilů Leapmotor společný podnik, který v září zahájí prodej elektromobilů společnosti Leapmotor v devíti evropských zemích. Oznámily to firmy ve společné tiskové zprávě.
auto.cz

Mercedes-AMG GT 43 přijel do Česka. Čtyřválec hravě překročí 3 miliony

Dynamikou se výchozí AMG GT na základní Porsche 911 sice nechytá, zato ale vychází o něco levněji. Zadní sedačky si však nechává za příplatek.
auto.cz

Modernizovaná Kia EV6 má novou tvář i interiér, zatím v Koreji

Velký elektrický hatchback značky Kia dostal novou příď, displeje a elektronické možnosti. Také má větší baterii, kterou na 80 % nabije za 18 minut.
auto.cz

TEST BMW X2 M35i xDrive – Jiná forma, větší úspěch?

Druhá generace crossoveru X2 se proměnila z „nafouknutého“ hatchbacku s vyšší světlostí v zajímavě tvarované SUV kupé. S nejsilnějším motorem v nabídce opět míří na nadšence do řízení.
auto.cz

Spalovací Citroën Berlingo se už prodává v Česku. Známe cenu a dostupnost

Nový Citroën Berlingo s faceliftem i spalovacími motory se už prodává v Česku. Máme pro vás nejnovější ceník a zeptali jsme se i na skladovou dostupnost. Kdy můžete mít osobní i užitkovou verzi?
auto.cz

Volkswagen láká na nový speciální Golf GTI. Představí se na Nürburgringu

Už brzy se na Nürburgringu představí nový speciální Volkswagen Golf GTI. Bude oslavovat 50 let od uvedení standardního modelu.
auto.cz

Nová Škoda Octavia po prvních jízdách v Česku: Vaše otázky, naše odpovědi

Facelift nejprodávanější škodovky sice nebyl nijak zvlášť výrazný, některé neduhy původní verze ovšem naštěstí vyřešil. Co všechno vás zajímalo?
auto.cz

Chcete auto, za kterým se otočí opravdu každý? Je k mání v Praze

Barvami a nálepkami může tento Ford Ka připomínat Louise Vuittona, ve skutečnosti to však je Luxusní Vrak.
auto.cz

10 let Lamborghini Huracán: Ohlédnutí za posledním neelektrifikovaným lambem

Desetiválcové Lamborghini Huracán se stalo historicky posledním ryze spalovacím supersportem značky bez elektrifikace. Pojďme si připomenout deset let jeho evoluce.
auto.cz

Calendar


Public Besip SDA-CIA
Current month   

Events

Choose a day

Nejbližší akce

Members news

Bosch chystá snižování nákladů

Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.

Celý článek

Renault předvedl v Praze Scénic E-Tech

Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.

Celý článek

Vláda si brousí zuby na další gigafactory

Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.

Celý článek

Manažerské změny ve Volkswagen FS

Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.

Celý článek

Gigafactory VW v Líních nebude

Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Scania najala novou PR agenturu

Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.

Celý článek

Toyota Kolín plánuje nulové emise při výrobě aut

Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.

Celý článek

Ministři testují vodíkovou Toyotu Mirai

Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.

Celý článek

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Cooperate with

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.