Titul Auto roku 2008 v České republice získal vůz Kia cee´d
V anketě Auto roku 2008 v České republice zvítězil vůz Kia cee´d s celkovým počtem 196 bodů. O jeden bod méně získal druhý Ford Mondeo. Na třetím místě skončil vítěz evropské ankety Fiat 500 se 160 body, čtvrtý Mercedes-Benz obdržel 117 bodů a pátý Lexus LS 460/600h 107 bodů. Vůz Kia cee´d zvítězil ve 14. ročníku ankety, kde bylo nominováno celkem 47 automobilových novinek.
Auto roku zvolila odborná porota, která rovněž vozy do ankety nominovala. Anketu vyhlásil Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu ve spolupráci s Klubem motoristických novinářů.
Anketa je dvoukolová. V prvním kole každý porotce vybral pět finalistů. Nejúspěšnějších pět automobilů postoupilo do druhého kola. Ve druhém kole měl každý porotce k dispozici 25 bodů, které rozdělil mezi finalisty. Výsledky hlasování byly zveřejněny na galavečeru, který se konal 16. ledna 2008 v pražském TOP Hotelu.
Pro veřejnost vyhlašovatelé ankety zorganizovali tipovací soutěž – lidé tipovali, který vůz se stane Autem roku 2008. Do ankety přišlo celkem 110 132 tipů. Pro tipující byly určeny ceny za více než 750 000 Kč; první cenu, tj. poukázku v hodnotě 600 000 Kč na pořízení některého z automobilů nominovaného do ankety získal Milan Szabo z Jilemnice. K ceně dále získal mechanické zabezpečení vozidel proti krádeži Construct od stejnojmenné firmy.
Součástí ankety byla i dětská výtvarná soutěž. Děti rozdělené na kategorii do 10 let a 11-15 let měly za úkol nakreslit obrázek na téma Auto pro kamarády. Do soutěže přišlo 1252 prací malých automobilových kreslířů.
Sdružení automobilového průmyslu jako spoluvyhlašovatel ankety Auto roku 2008 v České republice vyhlásilo v souvislosti s touto anketou třetí ročník akce Dodavatel pro Auto roku 2008. Přihlásit se do ní mohli jeho členové vyrábějící díly nebo příslušenství pro automobily nominované do ankety. Ti výrobci, kteří dodávají své produkty pro Auto roku 2008 v ČR budou moci používat označení Dodavatel pro Auto roku 2008.
Hlavním partnerem galavečera ankety Auto roku 2008 v České republice byla společnost Construct.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva