Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Cyklistické přilby

cyklistická přilbaCyklisté jsou společně s chodci nejzranitelnějšími účastníky silničního provozu, a to vzhledem k tomu, že je nechrání ani plech karoserie, ani jiné prvky pasivní bezpečnosti. Statistika ukazuje, že nejohroženější částí těla každého cyklisty při pádu je skutečně hlava. Přibližně při polovině všech pádů s úrazem dojde k poranění hlavy, přičemž desetina z těchto zranění je tak vážná, že může ohrozit život.

Proč používat přilby

     Přilba představuje důležitou součást výbavy, přičemž u dětí je ještě důležitější. Stejně jako u dětské sedačky je i zde důležitá kvalita. Rovněž přilby musí mít tzv. schvalovací značky (Atest 8 SD) a schvalovací doložku, kterou musíte najít na každém kusu.

     Velmi důležité, zejména u dětí, však je, aby cyklistovi přilba dobře padla a současně se mu i líbila. Z tohoto důvodu je nejlepší vybírat a kupovat přilbu s dítětem, které tak k ní získá vztah. Dítě musí umět s přilbou také správně zacházet. Pokud přilba neprojde „crashtestem“, tedy pokud cyklista s ní nespadne, může sloužit i řadu let. Pokud však „havaruje“, pěnová výplň tlumící a rozkládající náraz se rozpadne a musí se koupit nová.

Viditelnost cyklistů

     Přilba snižuje výrazně procento poranění hlavy při nehodě. Podle statistik je riziko úmrtí pro cyklistu s přilbou téměř dvacetkrát nižší, mnohem méně hrozí i další zranění hlavy: fraktur je jen pětina, poškození mozku polovina a stejně tak měkkých částí hlavy. Poranění hlavy mívají navíc závažné důsledky – mohou zanechat trvalé následky (epilepsii, poškození mozku, trvalé bolesti hlavy, poruchy rovnováhy, potíže se soustředěním, agresivitu). O významu této bezpečnostní pomůcky hovoří ještě jedno číslo: tři čtvrtiny všech úmrtí cyklistů způsobí zranění hlavy! Smrt dospělého může nastat už při rychlosti 11 km/h, dítě se zabije při souhře nešťastných náhod i při nižší rychlosti.

     V zákoně č. 361/2000 Sb. , je tato problematika upravena v § 58 odst. 1

18.09.2006SDA

Informace odjinud

Auto nemusí být pěkné jen zvenku. Mrkněte na tyto krásné motorové prostory!

Jak se zvyšovaly nároky na vzhled automobilů, snažili se tvůrci udělat auto estetické i pod povrchem. Přirozeně v kabině, ale v některých případech také pod kapotou.
auto.cz

Videotest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Pro důchodce? Ani náhodou!

Suzuki Vitara byste na silnici skoro přehlédli, ve skutečnosti je to ale jedno z nejzábavnějších normálních aut, jaká můžete pořídit.
auto.cz

Elektrifikace GTI začne zanedlouho. Obávat se nemusíte, slibuje VW

Produkční verze konceptu ID. GTI přijde na trh v roce 2026 nebo 2027 a nebude poslední. Golf GTI přijde ještě před koncem tohoto desetiletí.
auto.cz

Ferrari 250 GT California Spyder (1957–1963): Za volantem Alain Delon

Karoserii otevřeného dvoumístného sportovního vozu Ferrari 250 GT California Spyder navrhl Sergio Scaglietti. Vycházel přitom z kabrioletu 250 GT s karoserií od Pinin Fariny. Karoserie vyráběla pro Ferrari karosárna Scaglietti z Modeny. Zadní kola poháněl třílitrový motor V12 „Colombo“.
auto.cz

Nejčastější auta v Německu: Domácí dominance a Škoda mezi nejlepšími hned dvakrát

Na německých silnicích převažují auta domácí produkce. Mezi nejlepší dvacítku se ovšem probojovaly i škodovky. A jak jsou na tom elektromobily?
auto.cz

Jak se Čína valí do nejžádanějšího segmentu: Záplava v procesu

Je to už pár let, co se čínské automobilky začaly více hrnout do Evropy a do Česka. Do slibovaného opanování trhu mají stále velmi daleko, ale nedají se jim upřít některé úspěchy. A to i v nabité kategorii kompaktních SUV, kam zamířily téměř všechny značky z Východu.
auto.cz

Portugalská rallye po 1. dnu: Tänak v Ogierem v patách

Lídrem Portugalské rallye je po prvním dnu Estonec Ott Tänak (Hyundai i20 N Rally1). V pátém podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích je za ním o sedm sekund Fracnouz Sébastien Ogier (Toyota GR Yaris Rally1), který zde minulý rok zvítězil.
auto.cz

Zvýhodněné parkování pro elektromobily ano, nebo ne? Hlasujte v naší anketě!

Pokud se nic nestane, za měsíc a půl budou elektromobily muset v Praze platit stejné sumy za parkování, jako spalovací auta. Co si o tom myslíte?
auto.cz

BYD se usadí v Maďarsku. Ke dvěma továrnám přidá ředitelství

Maďarsko bude brzy mít nejen dvě fabriky na vozidla značky BYD, nýbrž i ředitelství spolu s centrem prodeje a poprodejních služeb a hlavně vývojovým střediskem.
auto.cz

Ford F-150 v USA poráží Teslu Cybertruck. Prodeje obou aut jsou přesto minoritní

Elektrické pick-upy pro svou velkou sílu dávají v některých případech smysl. Mezi zákazníky ovšem stále platí spíše za menšinovou volbu. I kvůli vyšším cenám.
auto.cz

Xpeng ukázal pohledný liftback. Prodej v Česku je téměř jistý

Čínské vozy zažily v posledních letech obrovský posun vpřed v designu, ale paradoxně dnes vypadají, jako by se vykrádaly navzájem. Odlišit se chce druhá generace Xpengu P7, kterou můžeme velmi pravděpodobně očekávat i v Česku.
auto.cz

TEST Ford Puma ST – Poslední zůstává

Novodobý Ford Puma už sice není kupé, avšak sportovat nezapomněl. Minimálně v ostré verzi ST. A to i přesto, že v rámci loňské modernizace modelu trochu otupěl.  
auto.cz

Mitsubishi láká na nový Eclipse Cross. Ukazuje málo, přesto víme vše

Návraty slavných jmen jsou dnes v automobilovém světě časté, ne vždy ale odpovídají představám fanoušků. Mitsubishi Eclipse Cross mnohé naštvalo, ale prodávalo se dobře. Takže je čas na druhou generaci, která si už vystačí pouze s baterkami.
auto.cz

Spartánský offroad nebude. Americký Bollinger míří do záhuby

Rozjet novou automobilku není snadný počin a přesvědčuje se o tom stále spousta nadšených startupů. Dalším takovým je Bollinger z USA, který už od roku 2017 sliboval zajímavě vypadající offroad.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.