Nebezpečnost telefonování odhalily vzápětí s rozvojem mobilních telefonů všechny státy a postupně zavedly i různě přísné zákazy telefonování za jízdy. V některých zemích se uvažuje o zákazu telefonování za jízdy i pomocí zařízení hands free, protože i komunikace tímto způsobem zmenšuje soustředění na jízdu.
Důvod je nasnadě: dělat dvě věci současně nelze stoprocentně, a pokud řidič telefonuje dokonce bez hands free, omezuje své možnosti i tím, že k ovládání automobilu má jen jednu ruku. Hlavně však rozptyluje svou pozornost, takže není připraven psychicky ani fyzicky, aby řešil případné nenadálé situace.
Různé průzkumy prokázaly, že telefonování za jízdy zvyšuje riziko nehody obdobně jako například alkohol. Riziko nehody stoupá na čtyřnásobek (!), přičemž nebezpečnější než samotné držení přístroje je ztráta pozornosti a koncentrace na jízdu. Reakce jsou pomalejší až o jeden a půl vteřiny, což představuje prodloužení brzdné dráhy o desítky metrů. Při povolené dálniční rychlosti 130 km/h se takto prodlouží brzdná dráha o 50 metrů! Nesoustředění řidiči podle zjištění psychologů přehlížejí značky a mnohdy nedají přednost v jízdě.
Kladem této novelizace je nejen zcela jednoznačné a již nediskutovatelné upřesnění zákazu telefonování – tato činnost je nyní již nezpochybnitelně zakázána. Ve spojení s velmi citelným postihem v rámci bodového systému a pokutami by měla novela omezit tento nebezpečný jev. Všichni experti se shodují, že v automobilu existuje jediný bezpečný způsob použití mobilu. Před jízdou ho včas vypnout.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva