V roce 2013 bylo evidováno 4 686 nehod zaviněných pod vlivem alkoholu (6,1 % z celkového počtu), při kterých bylo usmrceno 52 osob (tj. 8,97 % z celkového počtu) a dalších 2 306 osob bylo zraněno.
Ve srovnání s rokem 2012 je počet těchto nehod sice o 288 případů nižší, ovšem zahynulo při nich o 7 osob více. Nejhůře podle statistiky je na tom Liberecký kraj, kde si smrt vyžádala každá pátá nehoda s přítomností alkoholu.
Důsledkem vlivu alkoholu bylo v letech 1993 – 2013 usmrceno 2 438 osob, nejvíce (234) v roce 1994, naopak nejméně (36) v roce 2007. „Během let 1993 – 2013 pití alkoholu předcházelo každé desáté smrtelné nehodě. Navíc v roce 2012 řidiči pod vlivem drog či léků zavinili téměř 11x více nehod než v roce 1993,“ říká šéf oddělení BESIP Roman Budský. Pozitivní trend z let 2009 – 2012 tak loni bohužel nebyl zachován. V roce 2013 bylo důsledkem vlivu alkoholu usmrceno 52 osob, tzn. o 7 osob více než v roce 2012. Závažným zjištěním je, že 57 % dopravních nehod s asistencí alkoholu spáchaly osoby s hladinou alkoholu v krvi 1,5 ‰ a více.
V loňském roce došlo ke zvýšení míry závažnosti nehod s přítomností alkoholu (na 11,1 usmrcených na 1 tisíc nehod), přestože u ostatních nehod se následky snížily (6,7 obětí na 1 tisíc nehod). U dopravních nehod s přítomností omamných látek je míra závažnosti citelně vyšší (47), ovšem zdaleka nejhoršího výsledku bylo dosaženo u nehod pod vlivem kombinace alkoholu a omamných látek – zde připadá na 1 tisíc dopravních nehod 129 usmrcených osob.
Mezi jednotlivými kraji pak byly zaregistrovány významné rozdíly. Zatímco v rámci celé ČR zemřelo při dopravních nehodách s přítomností alkoholu 9 % obětí, v Libereckém kraji se jednalo o 20% podíl, v Ústeckém kraji o 18,8 % usmrcených. Naopak v Královéhradeckém kraji se jednalo o 2,7 % a v Karlovarském kraji dokonce nebyl zaregistrován žádný usmrcený.
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva