Po japonské Hondě začala reorganizovat svá středoevropská zastoupení také Toyota. Spojuje oddělení prodeje, marketingu a poprodejních služeb v ČR, Maďarsku a na Slovensku v zájmu zisku firmy. Část pražského osazenstva půjde do Budapešti, dalším bude nabídnut dobrovolný odchod.
Toyota Motor Hungary (TMH) se přemění v regionální marketingovou a obchodní společnost Toyota Central Europe (TCE), která bude zodpovídat za strategické řízení v tomto regionu. Důležité funkce ve vztahu k zákazníkům a prodejcům zůstanou v České republice, na Slovensku a v Maďarsku, zatímco provozní zázemí a strategické funkce se přesunou do TCE.
Úlohou Toyoty Central Europe (TCE) bude koordinovat veškeré obchodní, marketingové a poprodejní strategie pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. Dnešní marketingové a prodejní zastoupení „Toyota Motor Hungary“ se sídlem v Budapešti se přejmenuje na společnost „Toyota Central Europe“ a od 1. ledna 2015 začne fungovat jako regionální marketingová a obchodní společnost pro Maďarsko, Českou republiku a Slovensko.
K uvedenému datu začnou společnosti Toyota Motor Czech Republic (TMCZ) a Toyota Motor Slovakia (TMSK) fungovat jako styčná zastoupení společnosti Toyota Central Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Jako první krok uvedené reorganizace přejdou akcie společnosti Toyota Motor Hungary, nyní ve vlastnictví Toyota Tsusho Corporation, pod společnost Toyota Motor Europe, která se od 31. března 2014 stává jediným akcionářem. Prezident společnosti Toyota Motor Czech (TMCZ) Shingo Kato bude od 1. dubna 2014 kromě své dosavadní funkce jmenován i prezidentem společnosti Toyota Motor Hungary.
„Střední Evropa je pro Toyotu a náš další růst v Evropě velmi důležitým regionem, přičemž toto nové uspořádání je tím nejlepším způsobem, jak si do budoucna zajistit udržitelný a ziskový obchodní model na uvedených klíčových trzích,“ komentoval Daniele Schillaci, Senior vicepresident pro obchod společnosti Toyota Motor Europe.
Realizace nového uspořádání si vyžádá reorganizační změny. TMCZ a TMSK budou i nadále plnit důležitou roli styčných zastoupení, poskytujících nejlepší možnou podporu síti prodejců. Uvedené změny a dosažené synergie se odrazí ve vyšší kvalitě obchodních činností v síti prodejců Toyota i Lexus.
Několik zaměstnanců TMCZ přejde do společnosti Toyota Central Europe v Budapešti. TMCZ rovněž nabídne program dobrovolného odchodu, v jehož rámci budou zájemci moci využít motivačních náhrad pro případ odchodu a služeb outplacementu při hledání jiného zaměstnání mimo společnost.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva