Titul Motocykl roku 2009 v České republice získalo mezi 32 soupeři - motocyklovými novinkami – enduro BMW R 1200 GS Adventure. Titul získalo ve 13. ročníku ankety Motocykl roku, jehož výsledky byly vyhlášeny 21. dubna na motorkářském bále, který proběhl v Praze. Kromě vyhlášení výsledků bylo součástí bálu vystoupení hudební skupiny Tango a Marimba Mama Band. Za moderátorským tentokrát nikoli pultíkem, ale sudem od oleje, stál známý motorkář Standa Berkovec. Z hlasující veřejnosti zde byli vylosováni rovněž výherci všech 15 cen, jejichž hodnota přesáhla 300 000 Kč. Hlavní cenu, motocykl Hyosung GV 650 Aguila, vyhrála Eva Lechnyrová z Prahy.
Anketu vyhlásila ve třetím lednovém týdnu sekce Moto při Svazu dovozců automobilů a její organizací již poosmé pověřila agenturu Ehrlich63. Nominované motocykly byly rozděleny do šesti kategorií a každá byla hodnocena zvlášť. O to se postarala jednak 22členná odborná porota a jednak veřejnost a jejich se sčítaly. Motocykl, který získal nejvíce hlasů, se automaticky stal Motocyklem roku 2009. Celkem do ankety poslalo hlasovací lístek 42 618 osob. Hlasování probíhalo jednak klasicky na kuponech z tisku, jednak prostřednictvím internetu.
Anketa Motocykl roku 2009 v České republice byla provázena rozsáhlou inzertní kampaní v motocyklových a motoristických titulech, v denících ve společenských časopisech, v rozhlase a na internetu. Anketu podpořil také informační bulletin a rovněž informační stánek na výstavě Motocykl na výstavišti v Praze Holešovicích, kde byly vystaveny všechny ceny a zájemci tam rovnou mohli vyplnit a odevzdat svůj anketní kupón.
Hlavním partnerem galavečera ankety byla společnost Cetelem Česká republika.
Partnery ankety byl Castrol Lubricants, Incheba Praha – Výstava Motocykl, Garmin, Sdružení automobilového průmyslu, AS reality, Gakaho, BaB Company, Tourinvest, AM Compact a RK Rensa.
Jako partneři cen působily společnosti a značky Hyosung, Held, Cardo systems, Castrol, Garmin, Pirelli, Yshop, Harley-Davidson, Honda a Bikers Mode.
Generálním mediálním partnerem ankety se staly Právo a České motocyklové noviny, hlavními mediálními partnery pak Motocykl a Supermoto. Dalšími mediálními partnery jsou časopis Motoráj, Autoforum, Auto Data a News, Motocykl, motoforum.cz, Trucker, Auto7, rádio Blaník a City, Automakers, iČMN.cz, Technický týdeník, Prosperita, moto.cz, Yachting Revue a Flying Revue.
Přehled vítězů kategorií v anketě Motocykl roku 2009 a jejich základní charakteristika:
Honda nazývá svoji novinku diamantem mezi skútry. Nabízí totiž přesně to, po čem většina uživatelů těchto jednostopých vozítek touží – okouzlující nadčasový design, vysokou dávku komfortu pro oba členy posádky a úsporný motor. Nový kapalinou chlazený dvouválcový agregát je navíc pořádným silákem, disponuje totiž výkonem téměř 40 koní, o jejichž zkrocení se stará kombinovaný brzdový systém, na přání samozřejmě také s ABS.
Chcete se vydat na konec světa? Pak je pro vás model BMW Adventure přesně tou správnou volbou. Vedle objemné třicetilitrové nádrže, pořádných zdvihů odpružení a mimořádného komfortu na palubě totiž nabízí silný a pružný dvouválcový motor robustní konstrukce, který skousne méně kvalitní benzin i v těch nejexotičtějších destinacích. Letos lze BMW Adventure navíc dovybavit i bavoráckou specialitou, skvěle pracujícím elektronickým podvozkem ESA.
Vítejte ve starých dobrých časech: Tak takhle nějak vypadaly drsné bobbery ve čtyřicátých letech. Při pohledu na stylovou přední vidlici typu Springer vás asi hned napadne, že podobně asi vypadaly dříve i jejich podvozky. A přesně to je ono, nostalgický pirát Cross Bones se totiž chce lišit od šedé masy sice skvěle fungujících, ale možná trochu neosobních biků. Jeho dnes už legendární Big Twin se navíc dokáže postarat o pořádnou porci krouťáku 120 newtonmetrů.
Gétéčko mnichovského výrobce bylo vždycky výjimečné tím, že dokázalo velmi dobře zvládat obě disciplíny, a to jak komfortní cestování, tak svižné průjezdy zatáčkami. Obojí platí v plné míře také o modernizované verzi s navýšeným zdvihovým objemem a max. výkonem 160 koní. Nádavkem si lze i letos přiobjednat elektronický podvozek ESA či asistent řazení, díky kterému není třeba používat při volbě vyššího rychlostního stupně spojkovou páčku.
Trefa do černého – s modelem CB1000R dokázala Honda postavit neuvěřitelně dobrý motocykl. Skvělý design z pera italských návrhářů je dotažený s japonskou precizností a technickou suverenitou. CB se lidem líbí a na evropských prodejích je setsakramentsky znát. Agregát pocházející z modelu Fireblade 2007 ale rozhodně žádné ořezávátko není – jeho charakter je ideálním kompromisem mezi brutální chutí po otáčkách, což zdědil od jmenovaného superbiku, a sametovou hladkostí, tak typickou pro řadu CBF.
Také jste si mysleli, že v high-tech segmentu superbiků už jednoduše nelze přijít s něčím převratně revolučním? Chyba lávky, říkají pánové od Hondy a od letošního roku nabízejí sportovně orientovaným bikerům svůj geniálně vyvážený model Fireblade vybavený rovněž elektronickým systémem ABS. Navzdory všem rejpalům a zapřisáhlým odpůrcům elektroniky funguje nové ABS výborně nejen v provozu, ale i na závodní trati – ani v extrémním nasazení citlivost dávkování brzdného účinku nikterak neutrpěla.
Hitparáda vítězů ankety Motocykl roku
Německý koncern Bosch oznámil snižování nákladů a počtu zaměstnanců kvůli chmurnému výhledu na rok 2024. Společnost očekává stagnaci výroby vozidel, což bude mít dopad na ziskové marže.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva