Česká vláda pokračuje v rozvolňování protiepidemických opatření. AutoSAP a OS KOVO jednoznačně podporují obezřetný přístup k pandemiii covid-19 a apeluje na představitele ČR směrem ke koncepční připravenosti na další vývoj pandemie a k udržení těchto přínosů.
Firmy automobilového průmyslu ve spolupráci se zaměstnanci tím, že v průběhu posledních více než dvanácti měsíců přijali a dodržovali přísná hygienická opatření, zajistili bezpečné pracovní prostřední pro stovky tisíc pracovníků a významně tak přispěli k zabránění šíření pandemie v ČR.
Pro léto a podzim 2021 proto především:
doporučujeme ponechat v platnosti taková opatření, která pomohou bránit plíživému šíření viru, včetně jeho nových variant; apelujeme na orgány ČR, aby opatření pro boj s pandemií, byla jednoznačně a nezpochybnitelně formulovaná; apelujeme na to, aby orgány ČR intenzivně hledaly další opatření na podporu urychleného rozšíření očkování, např. podporou firemního očkování a firmy, aby v maximální možné míře pozitivně motivovaly (osvěta, propagace, benefity) své zaměstnance k očkování; doporučuje firmám, aby zavádění vlastních hygienických pravidel v maximální možné míře vyvažovaly pracovním komfortem pro zaměstnance při současném respektování pravidla alespoň jedné z bariér šíření viru (ochrana dýchacích cest, test, očkování, prodělaná nemoc); kromě uvažovaných škol doporučujeme zapojení i průmyslových podniků do systému otestování populace 2x na přelomu srpna a září (firmy by mohly testovat poslední týden v srpnu a školy první týden v září a následně toto testování opakovat po čtrnácti dnech) prostřednictvím státem hrazených PCR testů (sloužícího primárně jako screeningové opatření po letním rozvolnění), testování se netýká zaměstnanců, kteří se prokáží dokončeným očkováním; souhlasíme s konceptem ukončení povinného antigenního testování ve firmách ke konci června (při incidenci pod 25 záchytů na 100 000 osob); souhlasíme s konceptem regionální reaktivace povinného testování ve firmách (při incidenci nad 75 záchytů na 100 000 osob); apelujeme na Vládu ČR, aby co nejrychleji vydala prováděcí nařízení ke kurzarbeitu a do té doby byla připravena na reaktivaci programu Antivirus B.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva