Svaz Dovozců Automobilů Car Importers Association
CZ EN

Kia chce uhlíkovou neutralitu do 2045

Kia Corporation se zavázala do roku 2045 dosáhnout uhlíkové neutrality. Automobilka oznámila aktuální podobu vlastní firemní vize prostřednictvím virtuální prezentace ‚Kia Sustainability Movement‘ (Hnutí Kia za trvalou udržitelnost), která se uskutečnila 11. listopadu.

Vize Kia stát se ‚poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility‘ odráží přístup této společnosti k trvalé udržitelnosti, tedy mj. vytváření řešení trvale udržitelné mobility pro spotřebitele, komunity i celosvětovou společnost.

Kia v prvním významném kroku v souladu s vlastní firemní vizí oznámila svůj plán dosáhnout do roku 2045 uhlíkové neutrality postavené na třech klíčových pilířích ‚trvale udržitelné mobilitě‘, ‚udržitelné planetě‘ a ‚udržitelné energii‘.

Uvedenými pilíři se bude Kia řídit v rámci svého úsilí snižovat uhlíkové emise napříč všemi aspekty provozu, od dodávek přes logistiku, výrobu vozidel a samotný provoz vozidel až po likvidaci odpadu. Do roku 2045 plánuje Kia snížit vlastní uhlíkové emise v porovnání s rokem 2019 o plných 97 %. Firma dosáhne uhlíkové neutrality zaváděním dalších opatření schopných plně vyrovnat uhlíkové emise, které bude Kia ještě produkovat.

Uhlíková neutralita: stav rovnováhy mezi množstvím emisí CO2 vypouštěných do atmosféry a množstvím CO2 odstraňovaného z atmosféry.

„Z našeho pohledu to není jen nadefinování cílů a jejich dosahování. Jde o nastolení vize, která bude inspirovat ostatní subjekty rovněž se do této akce zapojit ku prospěchu lidstva a ochrany životního prostředí,“ uvedl Hosung Song, prezident a CEO Kia. „V souladu s naší vizí stát se poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility se zavazujeme dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2045.“

Kia dále ještě před premiérou na přehlídce AutoMobility LA zveřejnila první snímky studie Concept EV9. Koncept akumulátorového elektromobilu (BEV) zhmotňuje zasazení značky Kia o dosažení uhlíkové neutrality.

Dosažení úplné elektrifikace na hlavních trzích do roku 2040

Největší část uhlíkových emisí vyprodukovaných libovolným výrobcem sériově vyráběných vozů vzniká v době, kdy jsou tato vozidla v každodenním provozu na cestách, tedy kdy pomáhají naplňovat potřeby mobility zákazníků. Právě z tohoto důležitého důvodu klade Kia důraz na přechod od vozidel poháněných spalovacími motory k plně ekologické modelové řadě akumulátorových elektromobilů příští generace, jakož i elektromobilů na palivové články (FCEV). Kia proto ve snaze dosáhnout nulových uhlíkových emisí během vlastního používání vozidel ještě urychlí zavádění své středně- až dlouhodobé strategie s označením Plán S.

Cílem značky Kia v Evropě je do roku 2035 plně elektrifikovat zde nabízenou modelovou řadu vozidel. Od doku 2040 bude modelová nabídka Kia na všech klíčových trzích po celém světě sestávat výhradně z akumulátorových elektromobilů, vykazujících nulové výfukové emise při každodenním provozu. Právě v uvedené fázi životnosti vozidla dosáhne Kia ohromného posunu kupředu v redukování jednotlivého hlavního zdroje uhlíkových emisí.

Kia rovněž spolupracuje se svými dodavateli na snižování uhlíkových emisí již od fáze dodávky dílů. Kia má v úmyslu do roku 2022 vytvořit systém monitorování uhlíkových emisí pro své partnerské společnosti a rovněž svým dodavatelům poskytne řešení postavená na takto získaných datech. Klíčovým prvkem tohoto plánu je používání tzv. ‚zelené oceli‘, neboť právě ocelářský průmysl je tradičně jedním z největších světových producentů uhlíkových emisí.

Zelená ocel: ocel vyráběná za použití ekologických postupů s minimálním využitím fosilních paliv.

Ochrana mořských ekosystémů a vyrovnání uhlíkových emisí

Kia spustí projekt ‚Modrý vodík‘ s cílem aktivně a hmatatelným způsobem přispět k ochraně životního prostředí namísto pouhého snižování emisí k dosažení cíle uhlíkové neutrality. Uvedený projekt se zaměří na mořské ekosystémy, jejichž schopnosti pohlcování uhlíku patří k nejefektivnějším.

Modrý vodík: vodík pohlcovaný mořskými řasami a nánosy v ústí řek, kdy dochází k účinnému snižování množství vodíku v atmosféře.

Ve snaze zvýšit podíl modrého vodíku bude Kia ve spolupráci s externími partnery obnovovat a chránit korejské pobřežní mokřady. Na území Koreje se v celosvětovém měříku vyskytují jedny z nejrozsáhlejších přílivových nánosů v ústí řek, a země tak může výhodným způsobem posílit zastoupení modrého vodíku.

Na cestě k udržitelné budoucnosti bude Kia rovněž spolupracovat s neziskovou organizací Ocean Cleanup na vývoji technologií umožňujících eliminovat plasty ve světových oceánech, resp. nasazování takových technologií ve velkém měřítku. Aby bylo možné zbavit oceány plastu, je nutné vyčistit stávající plastový odpad v oceánech a současně zabránit tomu, aby se do oceánů dostávaly plasty nové. Ocean Cleanup za tímto účelem vyvinula technologii ‚Interceptor‘ (lapač), která má být nasazena v řekách po celém světě s cílem zamezit pronikání plastového odpadu do oceánů.

Do budoucna chce Kia spolupracovat s organizací Ocean Cleanup na budování systému oběhového hospodaření se zdroji. Kia poskytne hmotnou podporu při výrobě uvedených lapačů a současně bude plastový odpad nashromážděný při čištění řek využívat k výrobě materiálů pro výrobu vozidel. Kia plánuje do roku 2030 navýšit podíl recyklace plastů v rámci vlastní výroby na 20 %.

Firma rovněž plánuje zavádět procesy recyklace plastů během fáze likvidace vozidel po skončení životnosti. Po zavedení těchto procesů se navýší procentní podíl opětovného využívání vysloužilých akumulátorů a plastů. Kia dále plánuje od roku 2022 společně s externími partnery realizovat zkušební projekty v oblasti systémů ukládání energie do vysloužilých akumulátorů (SLBESS).

Dosažení cíle RE100 a nulových emisí ve všech firemních provozech Kia

Kia má v úmyslu do roku 2045 dosáhnout nulových emisí napříč všemi oblastmi svého podnikání – včetně všech výrobních provozů; navazuje tím na červencové oznámení skupiny HMG a jejích klíčových přidružených společností připojit se k iniciativě RE100. Iniciativa RE100 klimatické skupiny spočívá v přechodu ke 100% obnovitelné energii v rámci výroby elektřiny.

V zahraničních provozech bude Kia do roku 2030 získávat veškerou elektřinu z obnovitelných zdrojů; a do roku 2040 bude tento přechod realizován ve všech korejských firemních provozech Kia. Výrobní závod Kia na Slovensku v souladu se závazkem RE100 již v rámci výroby elektřiny přešel ze 100% na zelenou energii.

K naplnění uvedených cílů bude Kia ve svých firemních provozech v Koreji, USA, Číně a Indii aktivně prosazovat přechod k výrobě elektřiny prostřednictvím fotovoltaických panelů.

Kia předpovídá, že dalším vylepšováním vlastních technologií vodíkových palivových článků jen tato samotná iniciativa napomůže každým rokem snížit emise o jedno procento. Aby tohoto snížení skutečně dosáhla, zavede Kia další inovace, jako např. technologii CCUS (Carbon Capture, Utilization and Storage – zachytávání, využívání a ukládání vodíku).

Kia rovněž postupně do roku 2030 vymění svůj firemní vozový park, který budou tvořit výhradně akumulátorové elektromobily nebo modely FCEV.

12.11.2021Autodealers

Informace odjinud

Joyride s hercem Radimem Fialou: Pokec dvou chlapů o autech, práci i Jiřím Bartoškovi

Jsou lidé, se kterými si nemáte co říci po první minutě rozhovoru. A pak jsou lidé, se kterými se můžete bavit a smát ještě dlouho poté, co na paměťových kartách kamer dojde úložiště. Herec Radim Fiala rozhodně patří do té druhé skupiny.
auto.cz

V Česku začnou platit nové dopravní značky. Řidičům uleví a posvítí si na jednu anomálii

Ministerstvo dopravy od 1. července zavádí nová dopravní značení, která mají zjednodušit orientaci řidičů, snížit vizuální smog, zamezit vjezdu nákladních aut do nežádoucívh míst a podpořit lepší plánování tras.
auto.cz

Ferrari 296 GT3 Evo přijíždí s úplně přepracovanou karoserií. Přáli si to zákazníci

Závodní speciál prošel aerodynamickými a technickými úpravami. Premiéru si odbude na legendární čtyřiadvacetihodinovce ve Spa.
auto.cz

Sportovní škodovka a návrat yetiho? Prý pod jednou podmínkou

Kabriolet nebo kupé s logem Škody? Dříve realita, dnes utopie. Šéf Škodovky by přesto takový model rád viděl v produkci. Než na to dojde, musí být splněna jedna podmínka a pomoci v tom mají i nové modely s logy RS.
auto.cz

TEST Mercedes-Benz GLC 200 d 4Matic – Medvídek, nebo kodiaq?

Nejlevnější verze prémiového SUV má dostatečně silný diesel uložený podélně, pohon všech kol, automat a dostatečně prostorný interiér. Teoreticky se proto může rovnat i s domácí Škodou Kodiaq. Uvidíme, komu bychom nakonec dali přednost.
auto.cz

Lotus prý zvažuje konec výroby v Británii. Tamní vláda tomu chce zabránit

Volvu se pod Geely daří, nikomu tedy příliš nevadilo, když pod stejného majitele přešel i britský Lotus. Jenže ten je stále v nelehké situaci. Teď to vypadá, že mateřskému Geely došla trpělivost s udržováním základny v britském Hethelu.
auto.cz

Toyota GR Yaris má novou verzi Aero Performance. Inspirovala se motosportem

Po domácím Japonsku se ostrý yaris s aerodynamickým paketem dostává také do Evropy.
auto.cz

Čtyřválec není to pravé, říkají zákazníci Mercedesu-AMG. Čím jej Němci nahradí?

Když si dnes koupíte Mercedesy-AMG C 63 a GLC 63, musíte se spokojit sice s mimořádně pokrokovým, leč pouze čtyřválcovým agregátem. To se ale do budoucna změní.
auto.cz

Škoda je třetí nejprodávanější značkou v Evropě, v květnu byla dokonce druhá

V Česku má Škoda svou pozici na špici prodejů jistou, překvapením je ale úspěch i na zbytku kontinentu. Od počátku roku už značka vyrostla na třetí místo a v květnu dokonce porazila Toyotu.
auto.cz

VIDEOTEST Citroën Spacetourer 2.0 Blue HDi: Proč to není jen osobní dodávka, ale spíše MPV?

Kategorie nových velkoprostorových automobilů sice už léta živoří. Pravda je to však jen částečně, jak dokazuje test Citroënu Spacetourer.
auto.cz

Akropolis rallye v cíli: Tänak a Hyundai vyhráli letos poprvé

Estonec Ott Tänak (Hyundai i20 N Rally2) vyhrál řeckou Akropolis rallye, která byla sedmým podnikem mistrovství světa v automobilových soutěžích. Značka Hyundai tak přerušila sérii šesti letošních vítězství Toyoty a poprvé v sezoně se radovala z výhry v podniku MS.
auto.cz

Japonci testují nový motor pro sportovní toyoty. Bude to přeplňovaný čtyřválec

Toyota připravuje návrat několika sportovních modelů. Mluví se o nové celice, MR2 i pokračování supry. A právě k jejich pohonu bude sloužit právě vyvíjený dvoulitr.
auto.cz

McLaren ovládl Velkou cenu Rakouska. Norris si dojel pro letošní třetí vítězství

Velkou cenu Rakouska 2025 vyhrál Lando Norris před Oscarem Piastrim a Charlesem Leclercem.
auto.cz

Legendární britský výrobce nejškaredších sporťáků se vrací ze záhrobí

Velká Británie se v automobilovém světě zapsala desítkami výrobců malých lehkých sporťáků, z nichž dnes zůstalo jen několik posledních. Brzy se ale jejich počet rozšíří, značka Marcos totiž neočekávaně ohlásila návrat.
auto.cz

Kalendář akcí


Veřejný Besip SDA
Aktuální měsíc   

Akce

Pro zobrazení akcí zvolte den.

Nejbližší akce

Aktuality členů

Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Jeep® rozšiřují portfolio značek skupiny Emil Frey v ČR

Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva

Celý článek


Spolupracujeme

Autodealers.cz ibesip.cz SAP.cz Autodealers.cz logo Autojob.cz logo vizenula logo cistadoprava
TOPlist
 COPYRIGHT © SDA / CIA, CZECH REPUBLIC, POWERED BY RTV DATA, S.R.O.