Nový Mercedes-Benz třídy S dosáhl jako první automobil na světě úrovně 3 automatizace jízdy. S pomocí senzoru Valeo SCALA® bude třída S schopná jet v podmíněně automatizovaném režimu za předem definovaných podmínek – například na dálnici a v hustém provozu (v současnosti možné až do limitu 60 km/h).
V podmíněně automatizovaném režimu přebírá vozidlo plnou kontrolu nad řízením, což znamená, že řidič může dočasně odvést pozornost od vozovky před sebou. Během jízd po dálnici poskytuje podmíněně automatizovaný režim řidiči čas na odpočinek nebo soustředění na jiné úkoly než řízení*. Povolené činnosti budou zahrnovat volání, prohlížení webových stránek nebo čtení e-mailů, to vše prostřednictvím vestavěného informačního a zábavního systému vozidla.
Automatizace úrovně 3 lze dosáhnout pouze pomocí technologie LiDAR v kombinaci s řadou dalších senzorů. Valeo LiDAR je první sériově vyráběný laserový senzor na světě, jež splňuje náročné specifikace automobilového průmyslu, zejména pokud jde o spolehlivost.
Nabízí jedinečné schopnosti vnímání v různých situacích a za všech povětrnostních podmínek, skenuje oblast před vozidlem 25krát za sekundu. Zařízení také kombinuje dlouhý detekční dosah přes 200 metrů s širokým zorným polem. Od uvedení na trh v roce 2017 bylo vyrobeno více než 150 000 kusů. Druhá generace LiDARu společnosti Valeo s vyšším výkonem právě přichází na trh v novém Mercedesu-Benz třídy S, který je prvním vozidlem na světě vybaveným tímto senzorem.
Bude to také první vůz na světě vybavený novou generací čisticího systému Valeo. LiDARy vyžadují naprosto čisté zorné pole ve všech ročních obdobích a podmínkách vozovky.
Zde přichází na scénu systém Valeo se dvěma inovacemi demonstrovanými na novém Mercedesu-Benz třídy S. První funkcí je odmrazování fungující nahříváním teleskopické trysky rozstřikující čisticí kapalinu.
Druhou schopností je čištění přední části LiDARu rozprašováním clony kapaliny po celém jeho povrchu, a nikoliv pouze rozprašováním z jednoho bodu, jako je tomu v případě použití tradiční trysky. Čistící mechanismus, který je zabudovaný do konstrukce samotného senzoru, není vidět a nijak tak neovlivňuje vzhled vozidla.
Asistenční technologie Valeo přispívají k automatizovanému řízení, ale zároveň zvyšují bezpečnost mobility. Valeo je globálním lídrem v této oblasti, jeho technologie používá každé třetí nově vyrobené vozidlo. Portfolio výrobků zahrnuje ultrazvukové senzory, kamery, radary, první senzor typu LiDAR určený pro automobily a k tomu související chytrou technologii (algoritmy a software pro fúzi dat, 360° mapování okolí vozidla a bezpečnostní funkce).
Valeo SCALA® druhé generace nese opět významnou českou stopu. Na jeho vývoji se velkou měrou podílelo vývojové centrum v Praze. Pracovaly na něm zde desítky inženýrů. Vyvíjeli optiku, hardware nebo mechatroniku. Valeo LiDAR také důkladně testovali jak na polygonu na bývalém letišti v Milovicích, tak i v reálném provozu.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva