Registrace dovážených ojetých automobilů meziročně vzrostly v roce 2021 podle údajů Svazu dovozců automobilů o 23,2 procent na 185 663 kusů. Čísla komentoval na tiskovce tajemník SDA Josef Pokorný.
Průměrné stáří dovezených aut je 10,4 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí 50,78 procent, starších 15 let je 21,22 procenta.
"Je to nejvyšší číslo od roku 2008, kdy ojetiny překonaly registrace nových osobních automobilů," připomněl tajemník SDA Josef Pokorný.
Podle tajemníka byl důvodem růstu dovozů nedostatek nových vozů, které proto zákazníci častěji nahrazovali auty z druhé ruky. Za alarmující označil výše uvedený fakt, že dovoz aut starších 15 let přesahoval 21 procent celkového importu.
Nejvíce dováženou značkou byla Škoda se 40.103 vozy, dále Volkswagen s importem 38.120 ojetých aut a Ford s 15.298 vozy. Následují prémiové značky BMW, Mercedes a Audi.
Do Česka se dovezlo rovněž 102 ojetých Ferrari, 49 Lamborghini, 26 vozů Rolls-Royce nebo přes 700 ojetých aut značky Porsche.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva