Přechod na elektromobilitu v Itálii ohrožuje 73.000 pracovních míst. Podle agentury Reuters to odhadují odbory pracovníků v kovoprůmyslu a skupina lobbistů. Vyzývají proto italskou vládu k diskuzi o opatřeních na podporu automobilového průmyslu.
Podle údajů automobilové asociace ANFIA pracuje v zemi ve firmách přímo a nepřímo napojených na automobilový průmysl 278.000 pracovníků. Vytvářejí zhruba šest procent hrubého domácího produktu (HDP) Itálie.
Analytici se domnívají, že automobilový sektor v Itálii by mohl být přechodem na elektromobilitu zasažen tvrději než kdekoli jinde. Je to způsobeno malou průměrnou velikostí tamních firem a rozsahem investic potřebných pro splnění klimatického plánu Evropské unie Fit for 55, který chce do roku 2035 ukončit výrobu aut se spalovacími motory.
„Tento plán, pokud nebude doprovázen (vládní) intervencí, by mohl vést ke ztrátě přibližně 73.000 pracovních míst v Itálii, z toho 63.000 v období 2025-2030,“ uvedla skupina zaměstnavatelů Federmeccanica a odbory FIM, FIOM a UILM ve vzácně společném prohlášení.
Sdružení připomínají, že výroba vozidel v Itálii klesla z více než 1,8 milionu kusů v roce 1997 na loňských 700.000. „Musíme se vrátit k výrobě asi 1,5 milionu kusů ročně,“ poznamenala šéfka FIOM Francesca Re Davidová.
Začátkem tohoto týdne řekl ministr hospodářského rozvoje Giancarlo Giorgetti, že předloží návrhy pobídek na podporu italského automobilového průmyslu v nadcházejících týdnech.
Odbory také na vládu naléhají, aby uzavřela konečnou dohodu s největším výrobcem automobilů v zemi, společností Stellantis, o vybudování závodu na výrobu baterií, který by zásoboval italské producenty elektromobilů. Generální ředitel Stellantisu Carlos Tavares loni řekl, že skupina postaví jednu ze svých evropských bateriových továren v Termoli ve střední Itálii. Dohoda s Římem ale ještě nebyla podepsána.
Podle českého Sdružení automobilového průmyslu (SAP) pracuje v Česku v sektoru přímo okolo 180.000 lidí a celkově je jich na něm závislých půl milionu. Odvětví tvoří téměř desetinu českého HDP.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva