Toyota letos zvítězila ve třech kategoriích hlasování veřejnosti v anketě Auto roku 21/22. Ze slavnostního vyhlášení si tak odnesla nejvíc ocenění ze všech značek. V kategorii malých a mini vozů zvítězila v hlasování Toyota Yaris Cross, v kategorii sportovních aut nejvíce hlasů získal GR Yaris a nejoblíbenějším pick-upem je Hilux. Ocenění převzal za značku tajemník SDA Josef Pokorný.
V loňském roce se anketa kvůli pandemii koronaviru neuskutečnila, proto byla letos vyhlášena pro novinky za roky 2021 i 2022. Veřejnost mohla ve 27. ročníku ankety hlasovat do 10. dubna.
Letošní hlasování veřejnosti na stránkách www.autoroku.info bylo rozdělené do 10 kategorií a celkově bylo přihlášeno 74 novinek. Pravidla v anketě veřejnosti jsou volnější, takže se do ní dostaly také vozy z individuálního dovozu nebo novinky, které prošly lehkým faceliftem. Do odborné ankety bylo nominováno jen 38 vozů.
Účast ve veřejné anketě byla motivována věcnými cenami, přičemž hlavní výhrou je jako tradičně zapůjčení vítězného vozu primární ankety Auto roku na celý rok.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva