První LNG terminál zprovozněný v Evropě po začátku války na Ukrajině funguje a přijímá tankery s LNG podle naplánovaného rozvrhu. Do Eemshavenu tak dorazila už druhá loď se zkapalněným plynem pro Českou republiku. Tentokrát jde o tanker Maran Gas Delphi, který připlul opět ze Spojených států.
„Terminál v Eemshavenu se podařilo spustit nejen v neuvěřitelně rychlém čase, ale také zatím funguje tak, jak jsme čekali. Spolupráce jak s Gasunií, tak s dalšími uživateli terminálu funguje velmi dobře. Důkazem je, že náklad LNG pro naši druhou loď jsme se objednali u společnosti Shell, která si také v Eemshavenu pronajímá společně s námi část kapacity,“ uvedl místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani
Tanker Maran Gas Delphi připlul z Lousiany z LNG terminálu Calcasieu Pass, odkud vyrazil na konci srpna. Loď dlouhá 290 a široká 44 metrů přivezla náklad 170 000 metrů krychlových LNG (odpovídající 100 milionům kubických metrů v plynném skupenství). Dodavatelem plynu je společnost Shell.
LNG už byl přečerpán do terminálu a nyní probíhá jeho převedení do plynné podoby a proudí do přepravní soustavy.
Terminál v Eemshavenu je první zařízení svého druhu spuštěné v Evropě od letošního února, kdy začala válka na Ukrajině. LNG terminál se tak podařilo připravit a zprovoznit v rekordním čase během několika měsíců. Zařízení umožní dodat až osm miliard kubíků plynu ročně, z toho tři miliardy jsou určeny pro Českou republiku, což je objem rovnající se přibližně třetině české roční spotřeby.
Terminál tvoří dvě plavidla, Golar Igloo a Eemshaven LNG, umožňující skladování a zpětné zplyňování (FSRU). Vedle ČEZ si kapacity v terminálu vyblokovaly další známé energetické společnost, nizozemský Shell a francouzská Engie.
Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci se Skupinou ČEZ zajistilo již dříve jak pronájem části kapacity v novém terminálu, tak i cesty pro přepravu plynu do Česka.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva