Závod Škody Auto ve Vrchlabí živí už 10 let převodovky. Přímo řazené automatyDQ200, které se zde vyrábí, se používají v modelech české automobilky a zároveň také ve vozech dalších značek koncernu Volkswagen. Novináři se mohli 18. října seznámit s vývojem továrny i vývojem digitalizace místní logistiky.
ŠKODA AUTO ve velké míře sází na technologie z oblasti Průmyslu 4.0 a od konce roku 2020 vyrábí vrchlabský závod s neutrálními emisemi CO2.
Závod ve Vrchlabí byl založen již v roce 1864 a od roku 1946 se stal součástí ŠKODA AUTO. Nejprve se v něm vyráběly automobily, následně byl v rámci rozsáhlé transformace během 18 měsíců přeměněn ve vysoce moderní závod na výrobu komponentů a byla zde postavena nová tovární hala.
ŠKODA AUTO a koncern Volkswagen za tímto účelem investovaly přibližně 170 milionů euro. Od října 2012 zde ŠKODA AUTO vyrábí přímo řazené automatické převodovky DQ200. Nejprve zhruba 530 zaměstnanců vyrábělo 1000 kusů denně, nyní zde 850 zaměstnanců denně vyrobí 2340 převodovek.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast Výroby a logistiky, říká: „Dnešek je pro závod ve Vrchlabí zcela mimořádným dnem. Od doby, co zde byla před deseti lety vyrobena první převodovka, jsme společně dosáhli mnohého a proměnili tento závod ve strategický pilíř výroby komponentů ve ŠKODA AUTO: K milníkům například od konce roku 2020 patří uhlíkově neutrální výroba a průkopnická role závodu v oblasti Průmyslu 4.0. K těmto mimořádným úspěchům všem zaměstnancům blahopřeji!“
Ivan Slimák, vedoucí výroby převodovek v závodě Vrchlabí, dodává: „Naše moderní přímo řazené automatické převodovky DQ 200 se nachází v milionech vozů různých koncernových značek a spolehlivě odvádějí svou práci. Vznikají v jednom z technologicky nejvyspělejších výrobních závodů v zemi. Závod na výrobu komponentů ve Vrchlabí je tak jedním z nejvýznamnějších průmyslových zaměstnavatelů v regionu.“
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva