Kaufland instaloval od roku 2018 u svých prodejen v České republice celkem 93 dobíjecích stanic s možností bezplatného načerpání bezemisní energie z AC konektoru. Poplatky za veřejné nabíjení postupně zavedli všichni provozovatelé dobíjecích stanic. Od 1. listopadu zpoplatňuje dobíjení i společnost Kaufland.
Od 1. listopadu tak nabídne službu za standardních podmínek. „Dobíjení elektromobilů na našich dobíjecích stanicích bude po 4 letech provozu zpoplatněno. Naši zákazníci budou mít zvýhodněnou cenu oproti běžné ceníkové částce za kWh v ceníku ČEZ.
Cena dobíjení na AC zásuvce bude za 5,90 Kč/kWh vč. DPH, která platí pouze při použití aplikace, webového zákaznického portálu nebo RFID čipu FUTUR/E/GO,“ vysvětlila tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl. Časový limit pro jedno AC dobíjení je stanoven na 240 minut.
V případě použití identifikátorů nebo aplikací zákazníků ostatních poskytovatelů (jiný EMP-poskytovatel služby v rámci roamingu) bude dobíjení zpoplatněno dle ceníku jednotlivých EMP (zákazník hradí cenu, jakou mu určí jeho EMP).
Od dubna 2018, kdy vyrostla první veřejná dobíjecí stanice o výkonu 50 kW u prodejny v jihomoravské Kuřimi, se síť veřejných stojanů na parkovištích řetězce Kaufland do dnešního dne rozšířila do desítek míst. Nejnovější, v pořadí 93. stanice, zahájila před nedávnem provoz ve Strakonicích.
V roce 2019 „načerpali“ elektromobilisté u některé z jeho prodejen 276 461 kWh, o rok později na dobíječkách ČEZ u prodejen Kaufland odebrali řidiči e-aut při 38 547 zastávkách celkem 460 184 kWh, loni zastavili 83 119krát a nabrali zde dohromady 1 133 056 kWh elektřiny. Zatímco předloni rostl objem odebrané elektřiny o 66 %, loni už to bylo o 146 %. Počet aut na elektrický pohon se během posledních čtyř let období dokonce zdesetinásobil – z 1500 na 15 tisíc vozů.
Při využívání sítě dobíjecích stanic u prodejen Kaufland se uživatel před dobíjením identifikuje RFID kartou nebo pomocí aplikace FUTUR/E/GO (www.futurego.cz). Ta zefektivňuje dobíjení díky spárování mobilního telefonu s dobíjecí stanicí, vyhledá nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální doby dojezdu nebo ukáže aktuální obsazenost jednotlivých stojanů.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva