Každou třetí listopadovou neděli si Česko i celý svět připomíná den věnovaný všem, jejichž život vyhasl na silnicích. Den obětí dopravních nehod letos připadl na 20. listopad. Během prvních deseti měsíců si provoz na tuzemských komunikacích vyžádal 390 lidských životů, o 11 více než loni. Společnost Vindicia upozorňuje, že nárok na odškodnění mají nejen lidé, kteří se při nehodě zranili, ale i pozůstalí po osobách, které kvůli bouračce o život přišly.
390 obětí – to je podle Statistik nehodovosti České policie účet v nejtragičtější dopravní bilanci za prvních 10 měsíců letošního roku. Množství zemřelých odpovídá obyvatelstvu menší tuzemské obce. Na počet obětí je letošek přesto druhý nejpozitivnější rok od 1980, méně lidí na silnicích zemřelo jen loni.
„Jako nejhorší den na tuzemských silnicích vychází pondělí. Policejní statistiky uvádí, že během prvního dne v týdnu letos přišlo o život 67 osob. V těsném závěsu je pak s 63 úmrtími úterý. Naopak ryze formálně připadá nejbezpečnější den na středu. Třetí den v týdnu si zatím vyžádal 47 obětí,“ shrnuje Tomáš Beck, expert na odškodnění ze společnosti Vindicia. Nejsmutnějším měsícem byl se 49 zmařenými životy červen.
Dní, které se obešly bez smrtelné nehody, bylo od ledna do října 2022 dohromady celkem 92, tedy tři pomyslné měsíce. Naopak nejhorším dnem byl na silnici 14. leden – hned zkraje nového roku vyhaslo během pouhých 24 hodin 6 životů.
Nejvíce zemřelých spadá do kategorie řidičů osobních vozidel, zemřelo jich 154. Zahynulo však i 61 chodců, 57 spolujezdců v autě, 52 motorkářů a 35 cyklistů.
S odškodněním se nezapomíná ani na kamarády obětí nehod
Beck připomíná, že Češi často netuší, že nárok na odškodnění mají i pozůstalí. „Leckdy se přitom jedná o opravdu vysoké částky, které třeba děti zesnulých dokážou zabezpečit na dlouhá léta a usnadnit tak život blízkým. Lidé však nemají ponětí, za jakých okolností mohou o kompenzace žádat a co vše zahrnují. „Ve stresu, který provází ztrátu blízkého, většina nemá energii řešit možnosti finanční kompenzace. Například pro rodinu, které náhle zemřel živitel, je ale tato otázka zásadní. Pozůstalí si podle statistik založených na našich případech přijdou každý až na milion korun, ještě v roce 2014 se přitom v průměru jednalo o pouhých 120 tisíc korun. Nový občanský zákoník totiž možnou částku výrazně zvýšil, navíc se o ni nově mohou hlásit nejen členové rodiny, ale například i celoživotní přátelé. S nejvyššími kompenzacemi se většinou počítá pro ty nejbližší příbuzné, jako jsou nezaopatřené děti, které mají nárok na podporu do doby, než dostudují. O odškodnění však pozůstalí většinou musí zabojovat, pokud se spokojí s částkou, kterou navrhuje pojišťovna, je kompenzace výrazně nižší,“ vysvětluje Beck.
Vindicia uvádí případ smrtelné nehody, kterou zavinil člen poškozené rodiny. Podle prvního návrhu se měli pozůstalí podělit o 1,4 milionu korun. S takovým ohodnocením své ztráty se však rodina nesmířila a s pomocí expertů bojovala o vyšší kompenzaci. To se podařilo – rozdíl mezi původně navrženou částkou a konečnou výší odškodnění se vyšplhal na 7 milionů korun.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva