Svaz dovozců automobilů se jako vyhlašovatel chystá koncem roku oficiálně odstartovat již 28. ročník tradiční ankety Auto roku v České republice. Přípravy na její úspěšný průběh jsou v plném proudu, zejména v oblasti nominace vozidel a termínů pro jednotlivé milníky ankety.
Aktuální ročník dozná řadu zjednodušení s cílem co možná nejvíce se přiblížit konceptu Evropského auta roku (Car Of The Year – COTY), plánovaný termín vyhlášení vítěze je v úterý 7. února 2023.
Uzávěrka nominací vozidel bude ke konci prosince aktuálně v ní jsou více než dvě desítky automobilových novinek, z nichž bude zvolen vůz s titulem AUTO ROKU 2023 v ČR.
V letošním ročníku nebudou organizovány další doprovodné ankety, jako jsou „Ekologické auto roku“, „Technické inovace roku“ nebo „Anketa veřejnosti“, aby se dosáhlo jednoznačnosti a jednoduchosti ankety obdobně, jako je tomu u COTY.
Porota bude mít možnost se seznámit s nominovanými vozy při jejich jízdních prezentacích, které proběhnou 10. ledna a z následných voleb prvního kola vzejde pět, a v případě rovnosti bodů na pátém místě i více finalistů.
Ti budou oznámeni 20. ledna a z těchto finalistů zvolí porota ve druhém kole vítěze letošního ročníku ankety, který bude na slavnostně vyhlášen 7. února.
Další informace budou následovat po definitivním uzavření nominace vozidel, po jejich praktické prezentaci a oznámením finalistů.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva