BMW Group staví ve své maďarské továrně montážní linku pro vysokonapěťové baterie modelů NEUE KLASSE. Bude se nacházet přímo v areálu továrny na výrobu automobilů v Debrecíně, jehož výstavba začala přibližně před půl rokem.
BMW Group vytvoří dalších více než 500 pracovních míst a do výstavby a spuštění provozu celého závodu do konce roku 2025 investuje přes dvě miliardy eur.
Milan Nedeljković, člen představenstva BMW AG pro výrobu, uvedl: „V Debrecínu stavíme nejmodernější výrobní závod na světě. S naším přístupem iFACTORY nastavujeme v oblasti výroby automobilů nové průmyslové standardy. Naše investice podtrhují náš systematický přístup k zavádění elektromobility.“
Nová oznámení přivítala také maďarská vláda. Péter Szijjártó, maďarský ministr zahraničních věcí a obchodu, řekl: „Továrna BMW Group v Debrecíně je symbolem úspěšné maďarské ekonomické politiky posledních dvanácti let. Závod kombinuje ochranu životního prostředí a konkurenceschopnost, a to je mnohem více, než jsme původně plánovali.“
Najímání a školení zaměstnanců BMW Group v Debrecínu. „Abychom mohli společně budovat budoucnost závodu BMW Group v Debrecíně, již v současné době nabíráme nové kolegy na místě i z celého Maďarska,“ vysvětluje Hans-Peter Kemser, prezident a generální ředitel BMW Manufacturing Hungary Kft. Továrna společně s místními partnery v oblasti vzdělávání zahájí na podzim 2023 ve svém interním školicím středisku vzdělávací program.
László Papp, starosta Debrecínu, zdůraznil roli BMW Group pro město: „Svou investicí v Debrecínu se BMW Group kromě vytvoření nových pracovních míst dlouhodobě přidává ke komunitě našeho města. Společně budujeme prosperující budoucnost.“
Krátké vzdálenosti: montáž vysokonapěťových baterií v továrně na výrobu automobilů. Montáž vysokonapěťových baterií bude umístěna v areálu debrecínské továrny na výrobu automobilů. Markus Fallböhmer, senior viceprezident pro výrobu baterií ve společnosti BMW Group, vysvětluje: „BMW iFACTORY kromě jiného znamená také zajištění krátkých vzdáleností pro logistiku. Úzké propojení mezi montáží baterií a výrobou automobilů je tedy nedílnou součástí našeho přístupu.“
V Debrecínu se bude nová generace cylindrických bateriových článků montovat do bateriového pouzdra – kovového rámu, který se později integruje do podvozku vozu. Oficiální zahájení výroby šesté generace vysokonapěťových baterií proběhne v roce 2025 souběžně se zahájením výroby nových vozů. Všechny baterie pro vozidla z továrny Debrecín budou montovány přímo na místě. Nový výrobní závod se bude rozkládat na ploše přibližně 140 000 m2. Stavební práce byly zahájeny nedávno.
Baterie 6. generace Baterie jsou pro konkurenceschopnost elektromobilů rozhodující. S novou generací baterií se u modelů NEUE KLASSE dojezd prodlouží až o 30 procent a rychlost nabíjení bude až o 30 procent vyšší.
BMW Group se zaměřuje zejména na co nejnižší uhlíkovou stopu a spotřebu zdrojů při výrobě, a to již od svého dodavatelského řetězce. Výrobci článků budou při jejich výrobě používat kobalt, lithium a nikl, které obsahují určitý podíl druhotných surovin, tj. surovin, které se netěží nově, ale jsou již v oběhu. V kombinaci se závazkem využívat při výrobě bateriových článků pouze ekologickou energii z obnovitelných zdrojů sníží BMW Group uhlíkovou stopu výroby bateriových článků až o 60 %.
Zimní zahrada pražského hotelu Holiday Inn hostila 16. dubna novinářskou prezentaci elektrického Renaultu Scénic E-Tech.
Několik měsíců poté, co musela Česká republika vzdát své ambice na investici Volkswagenu do výstavby továrny na baterie do elektromobilů koncernu u Plzně, je tu další investiční pobídka na gigafactory.
Ve Volkswagen Financial Services se budou v lednu měnit manažeři. Z firmy odchází fleetař Jan Pařízek, v lednu se objeví u jiné koncernové značky. Na pozici ho nahradí dosavadní brand manažer firmy.
Česká vláda projednávala na středečním zasedání podporu uvažované gigafactory na baterie koncernu Volkswagen. Do tohoto jednání přišla informace, že automobilka plány na stavbu továrny prozatím ruší.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Agentura Better měla pro Scanii původně dělat správu výkonnostních kampaní, ale nakonec si obě strany dohodly větší byznys. Firma nakonec bude mít v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na starosti celou komunikaci značky Scania.
Výrobní závod Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně chce do roku 2030 dosáhnout uhlíkové neutrality a již o deset let později by měl vytvářet nulové emise CO2. Hlavní oblastí, na kterou se zaměří, je redukce spotřeby energií, přechod na bezemisní zdroje a zlepšení technologií.
Šéf Toyoty ČR Martin Peleška předal ve středu 14. června dva vozy Mirai ministrům práce a sociálních věcí a životního prostředí. Členové vlády mají rok na to, aby otestovali jejich vodíkový pohon.
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka /KDU-ČSL/ a ministr životního prostředí Petr Hladík /KDU-ČSL/ už v minulosti nakupovali pro své resorty hybridy a elektromobily, teď se rozhodli rozšířit flotilu bezemisních vozů o vodíkový pohon. Od Toyoty si na rok pronajali za 20 000 korun měsíčně po jednom kusu Miraie.
Skupina Emil Frey v České republice vstupuje díky novým značkám do další klíčové etapy svého působení v České republice. Jejich integrace s sebou nese potřebu adaptovat organizační strukturu, začlenit stávající zaměstnance, přijmout nové posily a provést další úkony k zajištění bezproblémového a efektivního chodu celé organizace.
Tisková zpráva